Як створювати прес-релізи
Найпростіший спосіб - написати його чужими професійними руками, тобто, замовити матеріал нам. Для цього достатньо зв'язатися з адміністратором проекту, обумовити зміст, вартість і терміни публікації, і можете бути впевнені, що прес-реліз з'явиться на сайті точно в строк. Більш того, в ту ж секунду виявиться в поштових скриньках тисяч журналістів різних країн і ЗМІ, підписаних на розсилки нашого сайту.
Якщо ви пишете прес-реліз самостійно, враховуйте наступні важливі моменти:
- Прес-реліз - це матеріал, що несе новину або корисну для широкої (можливо вузької, спеціалізованої) аудиторії інформацію. Прес-реліз відноситься до новинних жанрів і тому створюється за канонами журналістики новин.
- Прес-реліз - це НЕ рекламне оголошення, що не інтерв'ю і не проблемна стаття. Однак жанр прес-релізу може мати на увазі включеність подібних елементів у вигляді декількох доречних цитат з інтерв'ю, інформації про відкриття нової компанії або розширенні асортименту (більш докладно про новинних приводи див. нижче), незвичайному ракурсі при погляді на роботу організації. Прес-реліз дозволяє інтегрувати елементи різних жанрів (і не завжди новинних), і грамотний PR-менеджер завжди скористається наданої можливістю багатогранно відобразити діяльність своєї компанії і безкоштовно створити або підтримати її репутацію.
- Новинний привід. Це те, що власне є поштовхом до написання прес-релізу. До їх числа відносяться: відкриття філій, вихід на нові ринки і договори про співробітництво, нова лінія продукції, зміна асортименту, участь в тендері, виставці, семінарі, проект, розробка маркетингової програми, дослідження, відкриття, рекламна кампанія, спонсорство, благодійна акція, приїзд відомої персони.
- Подача. Новина компанії повинна бути здатна зацікавити ЗМІ, видання, потенційно потребують вашої інформації, звернуть увагу на актуальність, суспільної значущості, лаконічність і оригінальність подачі. Грамотно складений прес-реліз дає хороші шанси заощадити на PR-акціях і безкоштовно потрапити на сторінки солідних видань.
- Суспільна значність. Не обов'язково бути монополістом галузі або власником широко відомого бренду, щоб привернути увагу преси, але варто враховувати, що інтерес до вашої інформації буде прямо пропорційний масштабності і авторитетності компанії. Має значення і інший аспект: цікава подія для спеціалізованої або регіональної преси, може виявитися "невагомим" для великих центральних видань. Тому знання своєї аудиторії, вміння локалізувати новина під неї і сфокусувати увагу на потрібних фактах обов'язкові для невеликих компаній, зацікавлених в увазі преси.
- Правильний заголовок передає суть прес-релізу не гірше ліда і фокусує увагу своєї аудиторії. Хороший заголовок короткий, інформативний і володіє певною яскравістю, далекій при цьому від заголовків жовтої преси.
- Лід (перший абзац) прес-релізу в 3-4-х пропозиціях повинен давати уявлення про матеріал, залучати читача, змушувати його читати текст повністю. Зазвичай він відповідає на всі питання журналістики новин: хто? що? де? коли? як? чому? Але може і не відповідати в повному обсязі. Все частіше зустрічається драматичний лід, він утримує увагу емоційної подачею, а не інформаційної. Його використання вимагає досвіду і смаку, тому що молодий любитель "драм" легко викличе враження таблоїдів і серйозний читач піде. Також зустрічається лід, який відповідає на частину питань або акцентує увагу читача лише на одному, найбільш важливому, від якого далі і відштовхується автор.
- Тіло тексту зазвичай розгортає лід, насичуючи його деталями. Інформація, навіть призначена вузькопрофільного виданню, подається просто, без надлишку термінів, так, щоб бути зрозумілою будь-якій людині, навіть далекій від цієї сфери. Якщо призначення заголовка і Ліда - привернути увагу, то основний текст повинен утримати читача. Правильний прес-реліз не містить примітивної реклами, побудованої на слоганах і найвищих ступенях прикметників, і саме тому він дійсно працює на благо компанії. Недоречне емоційне вихваляння організації зазвичай дає зворотний результат: навіть зацікавлений читач скучить, і ви його втратили. Якщо хочете повідомити про заслуги компанії, зробіть це інформативно, а не емоційно, в самому кінці прес-релізу.