Фахівці Укрзалізниці спільно з науковцями та бізнесом продовжують напрацьовувати нормативно-правову базу для проведення реформування залізничної галузі.
11 квітня за участю представників металургійних підприємств (ВАТ «Маріупольський металургійний комбінат», ВАТ «Запоріжсталь», ТОВ «Укрметалургтранс», Асоціації власників вантажних вагонів, підприємств промислового залізничного транспорту та ін.) в Укрзалізниці відбулась нарада щодо вдосконалення законодавчого регулювання залізничної діяльності. Зокрема, йшлося про закон про залізничний транспорт.
Учасники наради наголосили на необхідності прийняття нової редакції Закону України «Про залізничний транспорт”, з урахуванням реформування та створення Державної акціонерної компанії «Українські залізниці» та висловили готовність спільними зусиллями відпрацювати цей законопроект.
За словами заступника Генерального директора Укрзалізниці Анатолія Лашка, чинний закон про залізничний транспорт недосконалий. Зокрема, в ньому не визначено місце «залізничного транспорту незагального користування», який належить відомствам та промисловим підприємствам.
За даними учасників наради, сьогодні промисловим підприємствам належить 28 тисяч км колії в Україні, з них 7,5 тисяч км – підприємствам металургійної галузі. Для порівняння: експлуатаційна протяжність колії головних магістральних залізниць складає 22,3 тисяч км. Відомчими та промисловими коліями переміщується в 3-3,5 рази більше вантажів, ніж залізничними магістралями.
Представники транспортних підрозділів промислових підприємств погодились, що в новому законі про залізничний транспорт необхідно чітко розділити поняття «залізничний транспорт загального користування» та «залізничний транспорт незагального користування».
В той же час, вимоги до тарифної політики, інфраструктури й безпеки руху мають бути спільними. Також чітко регламентованими повинні бути взаємовідносини суб’єктів господарювання різної форми власності в системі залізничного транспорту України.
«Реформування Укрзалізниці – це не лише структурні, а й нормативні зміни. Закон «Про залізничний транспорт» не може регулювати транспорт, задіяний у технологічному процесі промислових підприємств. Водночас, інфраструктура, якою переміщується рухомий склад сітьового обертання, має регулюватись однаковими нормативними вимогами», – наголосив заступник Генерального директора Укрзалізниці Анатолій Лашко.
Учасники наради визначили порядок подальшої співпраці і створили спільну робочу групу для роботи над новою редакцією закону про залізничний транспорт.
Управління взаємодії зі ЗМІ Укрзалізниці
Тел.: (044) 465-24-28 (-21-72), ф. 465-24-39
[email protected]а
www.uz.gov.ua