Сумське обласне відділення АМКУ:• порушило справу за ознаками зловживання монопольним становищем з боку ВАТ „Сумський хлібокомбінат”. Як з’ясувало Відділення, підприємство встановлювало економічно необґрунтовану плату на хліб та хлібобулочні вироби в межах міст Суми, Лебедин, Білопілля та Сумського, Лебединського та Білопільського районів. Як приклад, оптово-відпускна ціна на хліб «Сумський новий» збільшилася на 11,5%, а на батон з борошна вищого ґатунку на 5,4%. Наразі триває розслідування.
• порушило справу за ознаками зловживання монопольним становищем з боку ТОВ „Шосткинське підприємство „Харківенергоремонт”. Як з’ясувало Відділення, підприємство нав’язувало споживачам м. Шостка непотрібну послугу з видачі технічних умов на встановлення лічильників гарячої води. При цьому видача технічних умов на встановлення приладів обліку води чинними нормативними документами не передбачена. Оскільки це могло призвести до ущемлення інтересів споживачів, Відділення проводить розслідування.
• порушило справу за ознаками зловживання монопольним становищем з боку підприємства облспоживспілки Білопільський ринок. Як з’ясувало Відділення, ринок неправомірно підвищив для ПП Доценко Л.В. плату за утримання торгового місця з 117грн. до 315 грн. за місяць. Оскільки це могло призвести до ущемлення прав споживача, Відділення проводить розслідування.
• рекомендувало ТОВ „Зарічник” припинити дії з ознаками зловживання монопольним становищем. Як встановило Відділення, договори підприємства з надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій не відповідають Типовому договору. Так, у договорах відсутній пункт щодо обов’язкового внесення в угоду інформації про затверджену органом місцевого самоврядування структуру тарифу, періодичність та строки виконання робіт. До того ж, у договір не включено умови щодо проведення перерахунків за ненадані або надані в неповному обсязі послуги. Крім того, не передбачено в повному обсязі обов’язки та відповідальність виконавця послуг стосовно виплати споживачеві компенсації у разі перевищення встановлених строків проведення аварійно-відновлювальних робіт. На вимогу Відділення, підприємство має привести свої договори у відповідність до вимог чинного законодавства.
• рекомендувало Путивльській міськраді припинити дії з ознаками антиконкурентних. Так, орган місцевого самоврядування встановив нові ставки ринкового збору з 1 листопада 2006 року. Однак це суперечить Закону України „Про систему оподаткування”, згідно якого ставки податків та зборів не змінюються протягом бюджетного року.
Рівненське обласне відділення АМКУ:
• оштрафувало ЖКП «Паркове» на 3000 грн. за порушення конкуренційного законодавства . Так, підприємство неправомірно нараховувало споживачам плату за ненадані послуги з обслуговування внутрішньобудинкових мереж водовідведення, прибирання прибудинкових територій, освітлення під’їздів та місць загального користування, обслуговування систем диспетчеризації ліфтів для мешканців перших поверхів будинків, які до речі, від цієї оплати звільнені. На вимогу Відділення, підприємство має провести перерахунки за ненадані або надані в неповном обсязі послуги з обслуговування будинків та прибудинкових територій.
• порушило справу за ознаками порушення конкуренційного законодавства з боку Рівненського ОБТІ. Як з’ясувало Відділення, за видачу витягу з електронного реєстру БТІ неправомірно застосовувало коефіцієнт – 2, який може стягуватися лише за терміновість. Як наслідок, вартість послуги з видачі витягу по поточній інвентаризації будинковолодіння складала 22,88 грн., замість 11,44 грн. Крім того, плата за надання витягу поточної інвентаризації квартир становила 17,26, замість 8,63 грн. Це не відповідає фактично витраченому часу при виконанні цієї роботи. Наразі триває розслідування.
• порушило справу проти ЖКП «Сонячне» за ознаками порушення конкуренційного законодавства. Як з’ясувало Відділення, КП нарахувало мешканцям перших поверхів будинків плату за обслуговування систем диспетчеризації ліфтів, що суперечить вимогам чинного законодавства. Наразі триває розслідування.
• рекомендувало Управлінню ЖКГ Рівненського міськвиконкому припинити порушення конкуренційного законодавства. Так, Управління видало наказ, яким зобов’язало всі житлово-комунальні підприємства м. Рівне не надавати населенню довідки про склад сім’ї у разі наявності у цього споживача заборгованості за комунальні послуги. Як наслідок, споживачі не могли своєчасно оформити субсидії та отримати соціальну допомогу. На вимогу Відділення, Управління має привести наказ у відповідність до вимог чинного законодавства.
Полтавське обласне відділення АМКУ:
• оштрафувало КП “Пирятинський міськводоканал”, Машівське ЖКП та КП “Комунсервіс” м. Хорол на 1450 грн. загалом за неподання інформації у встановлений законодавством термін.
• оштрафувало Лубенську районну державну лікарню ветеринарної медицини на 1000 грн. за зловживання монопольним становищем. Як встановило Відділення, ветлікарня встановила економічно необґрунтовану плату за послуги з видачі ветеринарного свідоцтва Ф №2 щодо переміщення сировини тваринного походження (молока сирого) за межі Лубенського району. Це стало можливим через завищення нормочасу на виконання послуги з видачі зазначеного свідоцтва.
• рекомендувало ВАТ “Полтавагаз”, ВАТ “Кременчукгаз”, ВАТ “Лубнигаз” та ВАТ “Гадячгаз” вжити заходів з метою запобігання порушенням конкуренційного законодавства. Зокрема, отримати від власників новозбудованих газових мереж оформлену належним чином згоду щодо безоплатної передачі ними мереж на баланс газотранспортних підприємств або ж укласти з ними відповідні договори оренди.
• рекомендувало Полтавській міськраді та КП “Полтавський м’ясокомбінат” припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. Зокрема, міськрада має затвердити тарифи на послуги з утримання гуртожитку, який знаходиться на балансі КП, та прибудинкової території у відповідності до Типового договору та вимог чинного законодавства. А також – укласти договори з мешканцями гуртожитку на підставі затверджених тарифів.
• рекомендувало Науково-дослідному експертно-криміналістичному центру УМВС області припинити дії з ознаками зловживання монопольним становищем. Як встановило Відділення, центр проводив експертний огляд транспортних засобів та реєстраційних документів, відповідно стягуючи зі споживачів плату. Проте це суперечить законодавству, оскільки такий огляд проводиться лише тоді, коли у ході дослідження виникають підозри щодо його справжності.
• рекомендувало УМВС області припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. На вимогу Відділення, УМВС має проконтролювати діяльність Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру та ДНВП “Рікас”, які розміщуються в приміщеннях Управління, щодо забезпечення інформування громадян. Зокрема, щодо видів та обов’язковості платних послуг, які надаються ними у приміщеннях органів внутрішніх справ.
Донецьке обласне відділення АМКУ:
• припинило зловживання монопольним становищем з боку КП “Жилцентр №3” м. Макіївка. Як встановило Відділення, КП не усунуло протікання внутрішньобудинкової мережі центрального опалення, розташованого у житловому будинку. Як наслідок, споживачі отримували неякісні послуги з утримання житла. На вимогу Відділення КП припинило порушення під час розгляду справи.
Черкаське обласне відділення АМКУ:
• порушило справу за ознаками антиконкурентних узгоджених дій з боку ВАТ „Монастирищенське ХПП” та фермерського господарства „Ладіс”. Як з’ясувало Відділення, хлібоприймальне підприємство передало господарству в оренду зерносушарки. При цьому, договорами ХПП з іншими підприємствами передбачено обов’язкову вимогу. Зокрема, послуга зі зберігання зерна надається лише за умов сушіння зерна у господарства. Водночас, договорами господарства передбачено, що послуга з просушування зерна надається за умов виконання зобов’язання –подальшого зберігання продукції в складах ХПП. До того ж, остаточна якість зерна визначається лише після сушки. Оскільки це може призвести до ущемлення інтересів споживачів, Відділення проводить розслідування.
• порушило справу за ознаками зловживання монопольним становищем з боку КП "Смілаводоканал". Як з'ясувало Відділення, підприємство встановило економічно необґрунтовану вартість послуги з видачі технічних умов. Крім того, неправомірно стягувало зі споживачів кошти за опломбування (розпломбування) місць встановлення водолічильників, підготовку обладнання для проведення повірки та їх повірку. Наразі триває розслідування.
• припинило дії з ознаками недобросовісної конкуренції з боку кредитної спілки „Імперія”. Так, спілка розмістила в своєму приміщення листівку-застереження щодо діяльності конкурента. Це могло завдати шкоди діловій репутації іншого учасника ринку фінансових послуг. На виконання рекомендацій Відділення, кредитні спілки уклали угоду, згідно якої некоректну поведінку між конкурентами припинено.
Чернігівське обласне відділення АМКУ:
• порушило справу за ознаками зловживання монопольним становищем з боку ТОВ фірма «ТехНова» в особі КЕП «Чернігівська ТЕЦ». Так, підприємство не визначило витрати часу на виконання робіт у розрахунках вартості послуги з видачі технічних умов на відокремлення квартир від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання. Це дало підприємству можливість стягувати зі споживачів економічно необґрунтовану плату за послугу. Оскільки такі дії могли призвести до ущемлення інтересів споживачів, Відділення проводить розслідування.
Дніпропетрівське обласне відділення АМКУ:
• рекомендувало ОКП «Дніпротеплоенерго» та КП «Теплоенерго» припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. Зокрема, перше підприємство неправомірно включило до вартості послуги теплопостачання рентабельність у розмірі 12% цієї послуги. Однак, при цьому не розробило програму забезпечення прибутковості інвестиційного капіталу. Аналогічні дії вчинило і друге підприємство. Так, рентабельність для населення складала 0,42% вартості послуги, для бюджетних організацій – 47,8%, а для інших суб’єктів господарювання – 38,5%. При цьому програма забезпечення прибутковості також була відсутня. Крім того, у розрахунках тарифів підприємство не врахувало загальновиробничі норми питомих витрат палива, тепло- та електроенергії на 2006-2007 рр. Отже, підприємства порушили порядок формування тарифів на послуги. На вимогу Відділення, обидва КП мають привести свою діяльність до вимог чинного законодавства.
• рекомендувало Павлоградському МКП «Агенція Ритуал» припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. Як встановило Відділення, МКП, всупереч делегованих йому законодавством повноважень органу адміністративно-господарського управління та контролю, не інформувало про всіх суб’єктів господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг. Крім того, підприємство не уклало з усіма учасниками цього ринку відповідні договори. У той же час, як суб’єкт господарювання, КП також не виконувало свої функції. Зокрема, не повідомляло споживачів про перелік та вартість своїх послуг. На вимогу Відділення, підприємство має привести свою діяльність до вимог чинного законодавства.
• рекомендувало Нікопольським районній і міській лікарні № 1 припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. Як встановило Відділення, лікарні застосовували економічно необґрунтовану плату за надання платних медичних послуг. Зокрема, медичні заклади неправомірно включали до складу комісії з медоглядів для деяких категорій декретованого контингенту та водіїв непередбачених цими медоглядами лікарів, що і призвело до безпідставного завищення тарифів.
• рекомендувало виконкому Нікопольської міськради припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. Як з’ясувало Відділення, виконком включив до додаткових угод з автоперевізниками неправомірні умови. Зокрема, проведення заміни транспортних засобів на нові, що суперечить Закону України «Про автомобільний транспорт». Крім того, виконком неправомірно обмежував самостійність підприємств, наприклад, щодо формування програм діяльності та розвитку. А також — встановив триваліший термін дії договору, ніж це передбачає чинне законодавство. В результаті було створено штучні бар’єри вступу потенційних конкурентів на ринок автоперевезень.
• рекомендувало виконкому Жовтоводської міськради припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. Як встановило Відділення, виконком затвердив Порядок проведення конкурсу з визначення автоперевізників на міських маршрутах. При забезпеченні і підготовці матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету виконком залучив до участі деякі організації без дотримання конкурсних засад. Крім того, виконком самостійно визначив обсяги обов’язкових перевезень пасажирів пільгових категорій, які здійснюються за рахунок автоперевізника без бюджетної компенсації.
• рекомендувало БТІ Дніпропетровського району припинити дії з ознаками порушення конкуренційного законодавства. Так, підприємство неправомірно застосовувало різні тарифи при наданні однакових послуг. Зокрема, послуга з приймання замовлення для одних споживачів складала 24,9 грн., для інших – 23,66 грн. Крім того, замовлення велися з порушенням вимог Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна. Тобто, на відповідному бланку не ставилася відмітка про вартість та сплату роботи. На вимогу Відділення, БТІ зобов’язано привести свою діяльність у відповідність до вимог чинного законодавства.
• порушило справу за ознаками зловживання монопольним становищем з боку ВАТ «ЕК «Дніпрообленерго». Як з’ясувало Відділення, обленерго припинило договір з реструктуризації заборгованості в односторонньому порядку, незважаючи на те, що споживач своєчасно і в повному обсязі здійснював відшкодування боргу. Крім того, обленерго неправомірно висунуло вимогу про сплату боргу під загрозою відключення, не враховуючи наявний договір із реструктуризації заборгованості. У той же час, обленерго порушило порядок процедури припинення постачання електроенергії, встановлений Правилами та іншими нормативно-правовими актами. Наразі триває розслідування.
www.amc.gov.ua
Прес-служба
Антимонопольного комітету України
м. Київ-35, вул. Урицького, 45, кімн. 528
тел/факс: 251-62-91
e-mail: [email protected]