У процесі реформування залізничного транспорту передбачається, зокрема, здійснення заходів, направлених на значне збільшення інвестицій у розвиток і технічне переозброєння залізниць.
Про це під час Другої Міжнародної науково-практичної конференції „Проблеми економіки та управління на залізничному транспорті” у м. Судак повідомив заступник Генерального директора Укрзалізниці Анатолій Лашко.
«Потреба в капітальних інвестиціях на період проведення реформи складе близько 94,5 млрд. грн. в цінах 2006 року. Одним з основних джерел фінансування є амортизаційні відрахування в сумі близько 68,2 млрд. грн., що дозволить відновити процес простого відтворення основних засобів», - підкреслив Анатолій Лашко.
Решту коштів, за словами заступника Генерального директора Укрзалізниці, планується залучати в результаті ринкової трансформації галузі, зокрема, шляхом залучення приватних інвестицій, кредитних ресурсів і механізму лізингу. «Таким чином, реалізація наміченого дозволить в 4 рази збільшити інвестиції в оновлення технічних засобів», - зазначив Анатолій Лашко.
За попередніми розрахунками, в результаті реформ в 2015 р. порівняно з 2006 р., об'єми вантажних перевезень збільшаться на 22%, пасажирських на 16%, а знос основних фондів скоротиться до 66%.
Довідково:
Концепцію Державної програми реформування залізничного транспорту було схвалено Кабінетом Міністрів України в грудні 2006 року.
Реформування згідно з Концепцією передбачається здійснити в три етапи:
I етап (2007-2008 роки): формування законодавчих основ та проведення організаційних заходів щодо розмежування державних та господарських функцій. Головним підсумком першого етапу структурної реформи буде створення Державної акціонерної компанії «Українські залізниці».
ІІ етап (2008–2010 роки): проведення внутрішньої трансформації галузі шляхом створення вертикально інтегрованих структур за основними видами діяльності з розмежуванням фінансового обліку витрат по них.
ІІІ етап (2011-2015 роки): здійснення повного розмежування управління інфраструктурою і перевезеннями, створення конкурентного середовища на ринку перевезень, ремонтних та інших послуг.