Переоцінка основних засобів, яка проводитиметься в ході реформування залізничного транспорту, дозволить збільшити амортизаційні відрахування майже в 4 рази (до 6,5 млрд.грн.).
Про це, під час Другої Міжнародної науково-практичної конференції „Проблеми економіки та управління на залізничному транспорті” повідомив заступник Генерального директора Укрзалізниці Анатолій Лашко. За його словами, останні 6 років інвестиційні потреби залізничного транспорту задовольнялися лише на третину. Всі ці роки, залізничний транспорт, не оновлюючись, кредитував розвиток економіки країни і наповнення бюджету.
«За період з 1992 року знос основних виробничих фондів зріс з 38% до 77,6%. Головна причина - порушення принципу простого відтворення засобів виробництва через низький (неадекватний) рівень амортизаційних відрахувань на реновацію. Це обумовлено значним, більш ніж в 4 рази, відставанням балансової вартості основних фондів від їх ринкової вартості», - підкреслив Анатолій Лашко.
За словами Анатолія Лашка, недосконала система тарифів дуже сильно відбивається на роботі залізниць. В Україні рівень тарифів на вантажні перевезення нижчий, ніж у країнах СНД в середньому в 2 рази, в країнах Європейського Союзу – в 3-4 рази. «Відставання з реформуванням галузі від інших країн СНД і Європи знижує її конкурентні можливості на ринку транспортних послуг, робить неможливим використання повною мірою ринкових механізмів господарювання на ринку», - зазначив Анатолій Лашко. Тому, за його словами, гостро назріла необхідність реформування залізничної галузі. Зміни структури, законодавчого і економічного поля функціонування залізничного транспорту.