Новоспечені студенти маркетингової спеціалізації факультету економіки, менеджменту і права стали активними учасниками майстер-класу на тему «Торговий маркетинг: практична діяльність чи мистецтво» у столичному «Фокстроті» на вулиці Горького, 50. Першим тренером у їх професійній кар'єрі стала начальник служби торгового маркетингу мережі «Фокстрот» Ірина Севостянік. Від неї студенти вперше почули, що таке планограма торгового залу, про особливості викладки різних товарних категорій, гарячі і холодні зони в магазині, правила освітлення торгової точки, інноваційні прийоми просування новинок на торговій площадці і тонкощі розміщення POS-матеріалів.
Корисним виявилося знайомство студентів з трендами роздробу, які активно використовує мережа «Фокстрот» - ритейлтеймент (retailtainment), коли покупка перетворюється на свято, магазин у магазині (shop-in-shop) - унікальна інновація для ринку побутової техніки та електроніки в Україні, коли брендові острівки виробників знаходяться окремо один від одного усередині єдиного торгового залу.
- У молоді буквально загорілися очі! Вони, вчорашні шкільні випускники, сьогодні задають дорослі запитання менеджеру провідної української торгової мережі та отримують знання та практичні поради з перших вуст, - поділилася враженнями викладач кафедри маркетингу та реклами КНТЕУ Тетяна Суслова. - Це той надихаючий досвід, який вони згадуватимуть і який розвиватимуть при подальших спільних заходах КНТЕУ та "Фокстрот".
Студентську естафету прийняв ще один флагман мережі - супермаркет «Фокстрот», розташований на проспекті Оболонському, 21Б. Дві групи першокурсників факультету товарознавства та торговельного підприємництва КНТЕУ відвідали оглядову екскурсію, під час якої цінним досвідом зі студентами поділилися директор магазина, тренер і pr-менеджер торгової мережі.
- Ми переконані, що цей новий - професійний погляд на звичний, зі споживчої точки зору, формат роздробу дозволить студентам не розгубити свій палкий ентузіазм на шляху до пізнання азів професії, - розповіла Марія Черненко, начальник управління по роботі з персоналом торгової мережі «Фокстрот» . - КНТЕУ - наш стратегічний партнер, і ми плануємо систематично підживлювати інтерес майбутніх фахівців торгового сектора, навчаючи їх передовій практиці ритейлу, - зазначила Марія Черненко.
Близько 100 першокурсників, які відвідали супермаркети «Фокстрот» на пр. Оболонському, 21Б і на вул. Горького, 50 на прикладі найбільшої мережі супермаркетів побутової техніки та електроніки в Україні дізналися багато нового про майбутню професію, зацікавилися перспективами кар'єрного росту в мережі «Фокстрот» та висловили бажання не тільки прийти сюди за покупками, а й пройти стажування.
Довідка: ТМ «Фокстрот. Техніка для дому» є найбільшою роздрібною мережею за кількістю магазинів і обсягами продажів електроніки та побутової техніки в Україні. Станом на вересень 2014 року в Україні налічується 233 супермаркети ТМ «Фокстрот. Техніка для дому ». Магазини представлені в 115 обласних і районних центрах України, при цьому їх торгова площа складає більше 216 364 кв.м. Згідно з рейтингом, складеним аудиторською компанією Deloitte & Touche у 2014 році, торговельна мережа ТМ «Фокстрот. Техніка для дому» входить до числа 500 найбільших компаній Центральної та Східної Європи, посівши 272 рядок рейтингу. У компанії працює більше 8000 чоловік.
Як соціально відповідальний бізнес, «Фокстрот» системно співпрацює з провідним профільним навчальним закладом країни - Київським національним торговельно-економічним університетом. Серед спільних проектів, що реалізуються в останні роки, - створення «Паспорту професії» продавця-консультанта непродовольчих товарів та навчальної методички «Маркування побутової техніки згідно з новим законодавством про торгівлю, євродирективи і техрегламент».
Спільно з викладачами Вищого комерційного училища КНТЕУ «Фокстрот» ініціював проект по розробці Професійного стандарту для продавця-консультанта непродовольчих товарів, до якого приєдналися провідні ритейлери України. Проект підвищує якість професійних знань у ритейлі та прискорить адаптацію молоді на першому робочому місці. Після експертизи в Міністерстві соціальної політики України профстандарт буде направлено до Міністерство освіти і науки України і стане базою для нових освітніх стандартів, навчальних програм для продавців-консультантів, які будуть відповідати тенденціям розвитку ринку ритейлу.
В рамках співпраці мережі «Фокстрот. Техніка для дому» з Київським національним торговельно-економічним університетом розроблено та проходить рецензування методичний посібник для продавців мережі про систему маркування на побутовій техніці та електроніці. Поява такого дослідження, рецензованого фахівцями Міністерства розвитку економіки і торгівлі зніме неоднозначність трактування нового законодавства усіма учасниками торгівлі та наблизить студентів - майбутніх товарознавців до очікувань роботодавців.