Електровоз імені Миколи Кучеренка тепер курсуватиме на маршрутах Лозова—Бєлгород, Лозова—Основа (Південна залізниця).
Керівництво залізниці пішло назустріч Раді ветеранів міста Лозова, Лозівського району та локомотивного депо Лозова та присвоїло одному з електровозів ім’я видатного земляка, колишнього залізничника, одного з конструкторів славетного танку Т-34 Миколи Кучеренка.
23 лютого, під час урочистостей з нагоди Дня захисника Вітчизни, у локомотивному депо Лозова представили оновлений електровоз із сучасною системою супутникової навігації. У заході взяли участь керівництво Південної залізниці, донька та онук Миколи Кучеренка.
«На Південній залізниці завжди піклуються про збереження пам’яті героїчного минулого, патріотичне виховання молоді, — зазначив під час виступу начальник залізниці Віктор Остапчук. — На магістралі досить активно працюють ветеранські організації, і ми їх підтримуємо».
Довідково
Микола Олексійович Кучеренко народився в місті Лозова Харківської області в родині машиніста паровоза 6 січня 1908 року. Закінчив Харківський інститут інженерів транспорту. З 1926 по 1929 рік працював у паровозному депо Лозова, з 1931 року — кресляр-конструктор на Харківському паровозобудівному заводі. Цього ж року Микола Кучеренко ввійшов до складу танкової конструкторської групи цього заводу.
У 1941 році завод було евакуйовано до Нижнього Тагілу, Микола Олексійович теж переїздить туди, уже перебуваючи на посаді заступника конструкторського заводу №183 (танкове виробництво на Харківському паровозобудівному заводі на той час мало назву завод №183).
Брав участь у вдосконаленні організації виробництва вітчизняного серійного танку Т-24, у розробці легких колісно-гусеничних танків БТ-2, БТ-5, БТ-7 та БТ-7М.
Разом із Михайлом Кошкіним та Олександром Морозовим працював над створенням дослідних танків А-20, А-32 та знаменитого танка Т-34, який було прийнято на озброєння 19 грудня 1939 року.
У повоєнний час Микола Кучеренко обіймав посаду начальника Головного управління танкового виробництва Міністерства транспортного машинобудування СРСР, яке згодом отримало назву Міністерство оборонної промисловості.
Помер 12 вересня 1976 року, у день танкіста.