Систему навчання в області планують змінити з використанням досвіду Норвегії та Фінляндії
Перший заступник голови Київської обласної державної адміністрації Лев Парцхаладзе ініціював створення Проектної офісу реформування освіти і науки в Київській області. Завдання новоствореної структури – зміна системи навчання у бік більшої інтелектуальності, захопливості, користі та результативності. Реформа буде впроваджуватися у форматі пілотного проекту, як це свого часу зробили Норвегія, Фінляндія та інші країни, з якими вже ведуться переговори про співпрацю.
«Нинішньою системою освіти у нас в області незадоволені абсолютно всі – школярі, студенти, їхні батьки, вихователі, педагоги та уряд. Численні спроби удосконалити цю систему не мали успіху, оскільки не відповідали викликам сучасності, вимогам до випускників шкіл і вишів, а також необхідності подолання системних криз. Подолати останні можна тільки з допомогою проривів, на які ми й націлені», - каже перший заступник голови Київської обласної державної адміністрації Лев Парцхаладзе.
Проект змін розрахований на 3 роки і охопить усі види освіти – дошкільну, шкільну, позашкільну, професійну і бізнес-навчання, а також науку. У перший рік реформа торкнеться однієї школи в кожному районі області. У другий рік до проекту буде залучено 20% загальноосвітніх закладів. На завершальному етапі зміни будуть впроваджуватися в більшості шкіл області.
Очолив Проектний офіс радник Л.Парцхаладзе з питань реформування системи освіти Київської області Володимир Співаковський – кандидат економічних наук, засновник і керівник першого в Україні приватного ліцею «Гранд». Заступником керівника Проектного офісу і його партнером стала Вероніка Верба – доктор економічних наук, директор Інституту управлінського консультування КНЕУ, член Всеукраїнської асоціації консультантів з управління (СМС - Ukraine).
За словами керівника Проектного офісу реформування освіти і науки Володимира Співаковського, 80% нинішнього освітнього продукту, по суті, є просто браком, тому що ні школярі, ні студенти не отримують в навчальних закладах того, що потрібно для життя, для реалізації своїх здібностей і можливостей, для елементарного людського щастя. «Та й викладачі, всіх рангів і рівнів, зовсім не мотивовані на творчу працю і на повну віддачу. Тобто нинішня система освіти не влаштовує жодну категорію її учасників. І ми повинні або змиритися з цим, або намагатися системно все перетворити. Керівництво Київської області вирішило йти по другому шляху», - зазначив він.
Заступник керівника Проектного офісу реформування освіти і науки Вероніка Верба розповіла, що найуспішнішими системами освіти визнані ті, які дозволяють дитині, її батькам, вчителям і суспільству бути щасливими, тому процес навчання сьогодні має бути процесом усвідомленого пізнання, здобуття нових можливостей, необхідних для життя. «Розглядаючи напрями реформування системи освіти в Київській області, ми виходимо з багатопрофільності запитів батьків, суспільства, бізнесу, держави і, нарешті, самих учнів, студентів, вчителів. Потрібно зрозуміти, яку саме цінність освіти хоче отримати кожен з цих учасників процесу, виділити пріоритети і знайти найбільш результативні способи їх забезпечити», - пояснила В.Верба.
Модель розвитку
освіти і науки в Київській області, стратегічні вектори та пріоритетні проекти
для реалізації будуть визначені під час стратегічної
сесії «Зони розвитку освіти в Київській області». Захід відбудеться в четвер,
25 червня 2015 року, в Українському домі.
Керівники Проектного офісу і співробітники Департаменту освіти КОДА разом з
представниками районної влади, освітніх установ всіх рівнів, консультантами,
бізнесменами, батьками, громадськими активістами будуть генерувати відповіді на
злободенні питання: Чого ми всі хочемо від системи освіти? Що перешкоджає
досягненню бажаного? Що робити, щоб змінити наявний стан речей? На яких
проектах слід зосередитися насамперед?
Взяти участь у стратсессіі можуть усі охочі. Щоб відправити заявку на участь,
необхідно заповнити реєстраційну
анкету (в тому числі й персонально запрошеним учасникам).