Укрзалізниця відновила контрейлерні та контейнерні перевезення — 28 березня 2009 року в демонстраційний рейс вирушив поїзд комбінованого типу „Ярослав” за маршрутом Київ—Славкув (Польща). В урочистостях з нагоди відправлення „Ярослава” взяли участь міністр транспорту та зв’язку України Йосип Вінський, генеральний директор Укрзалізниці Михайло Костюк, начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин, директор Українського державного центру транспортного сервісу «Ліски» Олександр Момот та інші.
„Потреба у контрейлерних та контейнерних перевезеннях постійно зростатиме і позитивним є те, що Укрзалізниця рішучо налаштована на розвиток подібних перевезень та має технічні можливості для їх здійснення. Зі свого боку Міністерство транспорту та зв’язку України буде сприяти залізничникам у цьому, проводячи усі необхідні міждержавні узгодження”, - заявив Йосип Вінський під час відправлення поїзду.
„Відновлення комбінованих поїздів – це один з антикризових кроків, що направлений на збільшення обсягів вантажів” – зауважив генеральний директор Укрзалізниці Михайло Костюк. За його словами нині залізниці вже працюють над розширенням географії контрейлерних та контейнерних перевезень для відкриття вантажних воріт України для транзитного вантажу.
За його словами розвитку контрейлерних перевезень також сприятиме впровадження нового Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом, яким передбачене зниження тарифних ставок на цей вид перевезення у 2,8 разу.
Напередодні Євро-2012 контрейлерні перевезення дозволять Україні та Польщі зберегти автошляхи, забезпечити чистоту навколишнього середовища, дадуть можливість економити пальне.
Довідка. У 2003 році спільно з ПКП, з ООО ПКП ЛХС був організований поїзд комбінованого типу «Ярослав» за маршрутом Київ—Славкув. Цей поїзд було організовано у зв’язку з зацікавленістю українських автоперевізників, які здійснюють перевезення вантажів у країни Західної Європи. Проходження поїзда залізницями України та Республіки Польща, з урахуванням проходження українського та польського кордонів, здійснювалася за 35 годин. На прохання автоперевізників маршрут потяга було подовжено до Луганська. Проходження поїзда цим маршрутом здійснювалося за 2,5-3 доби.
Враховуючи, що в країнах Європи діють обмеження та заборони на рух вантажних автомашин у вихідні та святкові дні, доставка автопоїздів до Славкува передбачається в понеділок, коли заборона вже не діє. Подальше проходження автопоїздів до пункту призначення здійснюється автомобільними шляхами країн Європи.
За період 2003 — 2 місяці 2005 року в складі поїзда «Ярослав» перевезено 3,2 тис. автопоїздів.
Контрейлерні перевезення залізничним транспортом прискорюють доставку, забезпечують схоронність вантажів, зручність та комфорт для водіїв і супроводжуючих осіб, сприяють збереженню й навіть покращенню навколишнього середовища, зменшенню навантаження на автошляхи, економії палива та часу на перетин кордонів.
Для збереження чистоти атмосфери, автошляхів уряди європейських країн приділяють значну увагу розвитку таких перевезень. Комбіновані перевезення в країнах Європи здійснюються на законодавчому рівні. Залізничному транспорту за здійснення контрейлерних перевезень надається державна фінансова дотація.