В системі сучасної освіти немає певного напряму розвитку індивідуальних здібностей і талантів кожної дитини. Дорослій людині, а тим більше дитині, від природи не дано стільки внутрішньої сили, щоб зосередитися одночасно на заняттях, що вимагають використання відразу всіх видів мислення. Тому в дитячих головах і відбувається плутанина: гонитва за двома зайцями не дає ніякого результату, врешті-решт, розсіюючись, дитина не може зосередитися на тому, на чому має зосередитися за своєю природою.
Реальна школа, ставлячи переважною метою практичну освіту, не дає можливості дозріти і зміцніти внутрішній духовній людині. Крім того, батьки часто розпоряджаються долею своїх дітей, нав’язуючи їм ту роль, яку самі для них призначають. Давно став пережитком минулого звичай одружувати дітей проти їх волі, однак нав’язування дітям їх майбутнього шляху допускається і по сьогоднішній день.
Сьогодні виникла необхідність визначення нових напрямків і механізмів, які б давали можливість дітям разом з отриманням предметно-практичних знань одержувати й загальнолюдську освіту.
Людина не може повноцінно існувати в світі, не навчившись в ньому правильно орієнтуватися. Те, наскільки вона буде правильно зорієнтована, залежить від її здатності осягати світ, співвідносячи ці знання зі знаннями про саму себе. Для кожної думаючої людини очевидний взаємозв’язок між такими поняттями, як «пізнання світу» і «пізнання себе». Пізнаючи себе, людина накопичує необхідні досвід і знання, проте добре дізнатися себе внутрішню можна тільки у взаємодії із навколишнім світом.
Якщо долучити до вже існуючих загальноосвітніх програм такі напрямки, як «пізнання світу» і «пізнання людини», то це не тільки не зашкодить загальній системі освіти, але і школи, і ціле суспільство, безсумнівно, виграють, отримавши одночасно і грамотних фахівців, і духовно розвинених людей, і морально сильних громадян.
Діяльність Благодійного Фонду Октая Алієва спрямована на розробку і впровадження загальноосвітніх програм в області загальнолюдської освіти, розрахованих на набуття учнями знань, необхідних їм для правильної орієнтації в навколишньому світі і уявлень про самих себе, для пояснення і моделювання життєвих ситуацій, для реалізації своїх здібностей і вироблення інших життєво важливих знань.
У зв’язку з цим було визначено три основні напрями, за якими здійснюється розробка шкільних програм для учнів 1-11 (12) класів: знання про людину, знання про навколишній світ, формування образу щасливої, міцної сім’ї.
Розробка даних програм здійснюється спеціальними робочими групами, до яких увійшли найкращі фахівці в галузі освіти й науки, експерти, вчителі-практики, професіонали ІТ-галузі, режисери та постановники.
Дані програми, що є доповненням до предметних областей знань, будуть апробовуватися в окремих загальноосвітніх школах в режимі експерименту з подальшим їх впровадженням у загальну національну систему освіти.
Благодійний Фонд Октая Алієва у соціальній мережі
https://www.facebook.com/oaf2014/
https://twitter.com/alievfoundation
https://www.youtube.com/channel/UCn-vhmaHGBKtFyW-4WkyQrQ