Берлін - Bosch створює «мозок» для самокерованих автомобілів майбутнього. На міжнародній конференції «Bosch Connected World 2017» в Берліні постачальник технологій і послуг представив бортовий комп'ютер для автоматизованих транспортних засобів. Завдяки штучному інтелекту (АІ), комп'ютер може застосовувати методи машинного навчання. Передбачається, що бортовий комп'ютер AI направлятиме автомобіль з функцією самокерування навіть у складних дорожніх ситуаціях або у разі виникнення незвичних для нього обставин. "Ми навчаємо машину самостійному маневруванню під час дорожнього руху» - сказав д-р Фолькмар Деннер, Голова правління компанії «Bosch», на міжнародній галузевій конференції з питань Інтернету речей. Автомобілі вже використовують датчики Bosch для моніторингу навколишнього оточення. Використання штучного інтелекту також дасть можливість інтерпретувати показники датчиків для здійснення прогнозів щодо поведінки інших учасників дорожнього руху. «Автоматизована система керування автомобілем робить дороги безпечнішими, і штучний інтелект є ключем до цього. Ми робимо автомобіль «розумним», - продовжив Голова правління Bosch. Компанія «Bosch» планує здійснювати розробку центрального бортового комп'ютера у співпраці з технологічною компанією США «NVIDIA». NVIDIA постачатиме Bosch мікросхеми (чіпи), які зберігатимуть алгоритми, сформовані за допомогою методів машинного навчання. Надходження бортового комп'ютера AI у виробництво очікується не пізніше початку наступного десятиріччя.
Самокеровані автомобілі як частина повсякденного життя у наступному десятиріччі
Бортовий комп'ютер AI компанії «Bosch» може розпізнавати пішоходів або велосипедистів. Окрім цієї здатності, відомої як розпізнавання об'єктів, штучний інтелект також полегшує оцінку ситуації для автоматизованих транспортних засобів. Наприклад, набагато вірогіднішою є зміна дорожніх смуг для автомобілів з включеним сигналом повороту, ніж у разі його відсутності. В результаті цього самокерований автомобіль з штучним інтелектом може розпізнавати та належно оцінювати складні дорожні ситуації, наприклад, коли зустрічна машина виконує поворот, і відповідно враховувати це у керуванні автомобілем. Вся інформація, отримана комп’ютером під час керування, зберігається в нейронних мережах штучного інтелекту. Експерти перевіряють точність цієї інформації в лабораторії. Після додаткового тестового діагностування на дорозі штучно сформовані інформаційні структури можуть самі по собі переноситися на будь-яку кількість інших бортових комп'ютерів AI. "Ми хочемо, щоб автоматизоване керування стало можливим у будь-якій ситуації. Вже у наступному десятиріччі самокеровані автомобілі стануть частиною повсякденного життя. Bosch пропонує використовувати автоматизоване керування в усіх технологічних рішеннях. Ми націлені на лідерство в сфері штучного інтелекту теж", - заявив пан Деннер. До того ж він висловив думку, що не тільки мобільні технології, але й штучний інтелект буде грати ключову роль у всіх бізнес-сферах Bosch: "Всього лише через десять років буде практично неможливо уявити собі продукт Bosch, що якимось чином не включав би в себе штучний інтелект. Продукти Bosch будуть або оснащені штучним інтелектом, або створені з його допомогою». На початку цього року компанія оголосила про заснування Центру штучного інтелекту. Bosch інвестує близько 300 мільйонів євро в розширення свого досвіду в цій галузі.
Безпечний обмін даними і оформлення майнових відносин через Інтернет
Наступними на конференції «Bosch Connected World 2017» перед аудиторією близько 2700 відвідувачів пан Деннер відзначив подальші інноваційні технології, які відкривають нові бізнес-сфери для Bosch. Окрім штучного інтелекту і хмарних технологій, одним з бізнес-напрямків є технологія «блочних ланцюгів». Вона дозволяє споживачам безпечно обмінюватися даними в режимі реального часу без залучення третьої сторони. Використання цієї технології надає можливість укладати угоди і контракти в режимі реального часу («онлайн») і безпечно здійснювати платіжні операції, а також забезпечувати анонімність даних. В основі технології «блочних ланцюгів» лежить свого роду децентралізована база даних, яка поширює інформацію, введену в неї через тисячі комп'ютерів. Це робить неможливим фальсифікацію даних і послаблює залежність споживачів від єдиного комп’ютерного центру.
Співпраця Bosch і T?V у боротьбі з шахрайством з показниками одометра
Пан Деннер підкреслив практичне застосування технології «блочних ланцюгів» з показовою демонстрацією у співпраці з німецьким органом з питань сертифікації T?V Rheinland. Ця технологія допоможе покласти край широко поширеній практиці шахрайства з показниками одометра. Тільки в Німеччині маніпуляції з показниками одометрів в транспортних засобах завдають близько шести мільярдів євро збитків. Ідея полягає в тому, щоб боротися з цією шахрайською практикою за допомогою цифрового облікового журналу, розміщеного на багатьох комп'ютерах. Автомобілі регулярно посилають свої дані одометра на ці комп'ютери через простий конектор. Власники автомобілів можуть у будь-який час перевірити фактичний пробіг за допомогою додатку на смартфоні та порівняти його з показниками внутрішньосалонного дисплея. Якщо вони захочуть продати свій автомобіль, то зможуть отримати сертифікат, який засвідчує точність показників пробігу автомобіля. Окрім того, цей сертифікат можна надати через Інтернет; наприклад, на Інтернет-платформі для продажу автомобілів.
Bosch «підключає» автомобіль до авторемонтної майстерні
Штучний інтелект, хмарні технології, технологія «блочних ланцюгів» - як ці рішення, в яких використовуються «підключені» технології Bosch, змінюють наше повсякденне життя? Пан Деннер відповідає на це питання, наводячи приклад: скажімо, камінь летить у повітрі і розбиває бокове вікно автомобіля. Ремонтна майстерня отримує автоматичне повідомлення через «хмару» і може підготуватися до необхідного ремонту. «Підключені» логістичні засоби та «підключені» вилкові навантажувачі означають, що замінна деталь готова і чекає на клієнта. Механіку, який одягнув окуляри віртуальної реальності, що відображають на дисплеї інструкції, набагато легше і швидше виконувати роботу. Вигода водія полягає в тому, що він може повернутися в свій автомобіль і поїхати після короткого очікування без необхідності повертатися за ним наступного дня, не шукаючи при цьому ніякого затратного альтернативного рішення.