У рамках інформаційно-дискусійної сесії було обговорено особливості експортних стратегій для різних географічних напрямків: ЄС, Близької та Середньої Азії, Китаю, Японії, Африки, країн Перської затоки. Увагу було приділено аналізу ринків, вибору бізнес-моделі для експорту, регулятивним та логістичним особливостям тощо. Інформативні виступи супроводжувалися презентацією реальних кейсів від українських компаній.
Фахівці висловили думку, що головне для виробника - створити якісний продукт, після чого варто очікувати на експортні пропозиції. Інші експерти відзначали, що велике значення має проактивність виробника, підкріплена знанням особливостей цільових ринків.
Так, у Африці в більшості випадків потрібно створити спільне підприємство, де директором виступатиме місцевий громадянин; великих зусиль вимагатиме пошук надійного, вартого довіри партнера (за інформацією Українсько-Африканської ділової ради).
Японія є дуже перспективним експортним ринком для продуктів харчування, адже понад 60% їх імпортує; учасники заходу відзначили, що в країні високо цінується історія, що супроводжує продукт чи бренд, та рекомендували заходити на ринок через великі торгові ярмарки, такі як FOODEX (за словами представника компанії Consulting Integrated).
Для Китаю, згідно даним Китайської торгової асоціації, принциповим є адаптація пропозиції до національних та регіональних особливостей, від самого продукту до рекламної кампанії та навіть кольору деталей упаковки (таких як кришечка на пляшці).
Щодо ЄС, окремо відзначили тренд органічного: особливу популярність зараз мають суперфуди, здорові снеки, корисні смузі, екстракти. Органічним також усе більше цікавляться на ринку ОАЕ.
Окрім цього, відвідувачі конференції говорили про ключові тренди, характерні сьогодні для українського та іноземного рітейлу, зокрема: персоналізація, поглиблення категорійного менеджменту, Big Data, перехід у сферу цифрових технологій.
Партнер компанії Start Global Дмитро Швець презентував дорожню карту експортера: конкретні кроки для компанії, що планує вихід на нові ринки, згідно з методологією Start Global:
“ Перш за все, компанія повинна мати розуміння того, чи готова вона до експортної діяльності: чи володіє необхідними ресурсами, чи входить експорт у загальну стратегію підприємства, чи справді він допоможе максимізувати прибуток.
Наступними кроками мають стати:
- визначення потенційно привабливих ринків на основі багатостороннього аналізу як статистичних даних, так і відгуків учасників ринку;
- обрання експортної стратегії: визначення ніші, цільової аудиторії, цінової політики, формулювання коротко- та середньострокових цілей;
- ретельний пошук і підбір партнерів для подальшої кооперації;
- підготовка та проведення бізнес-переговорів, які за умови успішності приводять до першої поставки;
- системний аналіз бізнес-відносин та нових можливостей, що відкриватимуться для партнерів.”
Однією з ключових ініціатив у рамках конференції стали також B2B переговори, які надали можливість українським компаніям встановити перші ділові зв’язки з іноземними партнерами для подальшої експортної кооперації.
Ініціатор конференції - компанія з аудиту якості Advisor Export.
За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтеся:
тел .: +38 (044) 225 04 40
Start Global (ТОВ “Старт Глобал”) - міжнародна консалтингова компанія, яка сприяє розвитку продажів на світових ринках. Основні послуги: розробка стратегії виходу на міжнародні ринки, аналітика ринку, пошук ринків збуту, пошук партнерів за кордоном, супровід переговорів, сприяння співробітництву, медіація. Start Global заснована в 2008 році.