15 квітня 2009 року в Києві відбулася міжнародна зустріч з питань будівництва ширококолійної залізниці до Відня. У засіданні взяли участь керівники залізничних адміністрацій України, Росії, Австрії та Словаччини.
У ході наради сторони вирішили створити Робочу групу, що найближчим часом напрацює логістику та вивчить рентабельність проекту будівництва широкої колії до Європи.
«Для України будівництво ширококолійної залізниці до Відня — це важливий крок у створенні нових транспортних коридорів та інтеграції транспортних систем Європи та колишнього СРСР», — заявив генеральний директор Укрзалізниці Михайло Костюк. Також, за словами керівника залізничної галузі України, реалізація цього проекту стане продовженням «Шовкового шляху», коли вантажі з Азії доставлятимуться до Європи.
Експерти зауважують наявність додаткового вантажопотоку, що прямує з країн Азії, формується в логістичних центрах Москви та її околиць і потребує доставки до країн Європи. Зараз цей вантаж перевозиться не залізничним, а морським та автомобільним транспортом.
За словами генерального директора Укрзалізниці, при реалізації проекту доцільним є будівництво саме широкої колії, адже питання перевантаження на вузьку колію ускладнюється фактором обліку вантажів та непокоєнням вантажовідправника за майбутні витрати. Також слід зазначити, що технічний стан колії та рухомого складу країн Європи не готовий до таких обсягів вантажів.
Що ж до позиції та ролі Укрзалізниці в будівництві ширококолійної залізниці до Відня, то перед українськими залізничниками стоять завдання збереження існуючої пропускної спроможності за напрямком цього транспортного коридору та нарощення обсягів ремонтних робіт на предмет збільшення пропускної спроможності задіяних напрямків. «Для цього нам необхідно розпочати будівництво тунелю на Бескидському перевалі. Також необхідно вдосконалювати залізничну інфраструктуру в Закарпатському регіоні. Це напрямок Батеве—Чоп—Ужгород», — зауважив Михайло Костюк.
«Яким би не було прийняте технічне рішення будівництва ширококолійної залізниці до Відня, для України запровадження такого проекту — позитив, адже це залучення додаткових обсягів транзитних перевезень», — підсумував Михайло Костюк.
Також, за його словами, вже наприкінці травня цього року на наступному засіданні буде створене підприємство, що займеться пошуком інвестора для реалізації проекту.