Це стало головним меседжем в інтерв'ю Олесі Линник, керівної партнерки Linkos Group для видання Delo.ua — організатора найбільшої бізнес-події осені Business Wisdom Summit, що стартувала сьогодні, 3 жовтня.
Світ,
що стрімко змінюється, кидає виклики
бізнесові. Що потрібно робити сьогодні,
щоб залишатися комерційно успішним
власником бізнесів? Чому діджиталізація
неминуча, і стосується усіх видів бізнесу
без винятку: від квіткової крамнички
до великих виробничих підприємств. Як
правильно зорієнтуватися серед розмаїття
ІТ-рішень для автоматизації паперової
рутини та обрати найбільш підхоже? А ще
про рівень цифровізації українських
компаній, міфи про трудоємність і високу
вартість впровадження ЕДО та в чому
секрет ефективного бізнесу — читайте
у інтерв'ю.
Які тренди ви бачите та як рекомендуєте реагувати на них бізнесу?
Швидкий стрибок у розвитку технологій докорінно змінив способи взаємодії компаній зі споживачами. Тепер для того, щоб залишатися комерційно успішними в нових умовах загальної цифровізації, усім без винятку бізнесам доведеться перебудовуватися. Період, в якому сьогодні перебувають усі галузі українського ринку, змушує будь-яку компанію вирішувати бізнес-завдання за допомогою діджіталізації, а для цього керівникові, чи то служби таксі чи магазину будматеріалів, необхідно розібратися в IT-рішеннях: дібрати потрібні продукти, керуючись завданнями компанії, і впровадити їх. Наше ж завдання — допомогти в автоматизації бізнес-процесів на підприємстві й вибудувати електронний обмін документами.
Як
би ви оцінили рівень цифровізації
документообігу серед українських
компаній?
Електронний документообіг розвивається дуже активно. Тому все відбудеться швидко, і про паперові документи всі забудуть так само, як про кнопкові телефони. Першим оцінив важливість та ефективність цих технологій великий бізнес, що володіє глибокою експертизою і достатніми фінансовими й кадровими ресурсами для впровадження. Саме ці компанії задають тренд з цифровізації документообігу і підштовхують до цього інших учасників ринку. Але це не означає, що документообіг — дороге та недоступне рішення для малого та середнього бізнесу. Навпаки, МСБ простіше перейти в цифру, оскільки хмарні й коробкові системи швидше налаштовуються для їхніх потреб. Сьогодні будь-який документ створюється в електронному вигляді в обліковій системі підприємства, потім переноситься на паперовий носій, а одержувач знову його оцифровує. Є необхідність впровадження глобального lean-менедженту: прибрати непотрібні дії, замінивши їх на технологічні рішення.
Можу сказати однозначно: якщо підприємство не використовує можливості сучасних технологій, котрі дозволяють відповідати надшвидкому темпові ведення бізнесу, воно не зможе конкурувати з тими, хто вже це робить.
Як продукти вашої компанії допомагають компаніям підвищувати свою ефективність?
Зараз все більше компаній дивиться в бік перебудови внутрішньої операційної діяльності. Від того, як налаштовані внутрішні процеси, раціонально чи ні використовуються бюджети і на які потреби вони йдуть, як організована робота співробітників, чи є у них можливість приділяти достатньо часу першочерговим завданням, залежить успіх компанії. При цьому одним важливо скорочення витрат, які раніше витрачалися на папір, кур'єрські послуги, обслуговування принтерів і архівів. Іншим необхідно вивільнити робочий час фахівців для більш пріоритетних завдань. Деякі компанії прагнуть до мобільності й оперативності узгодження документів. Для інших є принциповим питання збереження навколишнього середовища. Причини впровадження електронного документообігу різні. Однак кожна компанія в результаті отримує свій ряд переваг.
Наприклад,
для мене як керівника компанії електронний
документообіг — це не просто дбайливе
ставлення до ресурсів бізнесу, але і
швидкий обмін документами, новий рівень
ділових відносин зі споживачем, які
стають прозорими і контрольованими.
Яке
з рішень, впроваджених вашою компанією,
можна вважати проривним?
Проривною для України була сама ідея цифровізації документообігу, яка лягла в основу нашої компанії. Створюючи продукти для майбутнього, ми часто випереджали ринок, який до них був ще не готовий. Можна згадати нашу систему електронної звітності, створену на початку 2000-х. На етапі запуску системи були відсутні необхідні юридичні механізми, які б дозволяли повною мірою реалізувати її можливості. Але і після їхньої появи нам доводилося допомагати клієнтам у подоланні психологічного бар'єра: це стосувалося і довіри до електронної документації, і нового формату спілкування з податковими інспекторами. Зате тепер електронна фіскальна звітність — норма для України.
Власник
повинен бути трохи фантазером?
Все завжди починається з ідеї, а ідея народжується завдяки фантазії. Хороший власник уміє перетворити свої фантазії на бізнес. Але нас завжди дуже хвилює питання майбутнього. Яким воно буде? До чого готуватися? І те, що зовсім недавно було фантазією зі світу майбутнього, стало частиною нашого життя. Звідси новий світовий тренд — штатний футуролог. Зараз в компаніях відділи планування змінюють відділи футурології, тому що питання майбутнього переходить зі стадії планування до стадії моделювання. Якщо раніше футурологія існувала лише в фантастичних книгах і фільмах, то сьогодні вона стала необхідним бізнес-інструментом. Ми теж багато моделюємо. Уже зараз наш вектор розвитку змінюється: якщо раніше ми розробляли десктопні рішення, то тепер акцент змістився в бік мобільних і вебдодатків. Це дозволяє залучати до цифровізації бізнес-процесів всіх співробітників компаній, незалежно від посади.
На
чому сфокусована ваша компанія при
розробці нових продуктів?
Першочергове завдання, яке стоїть перед підприємством при впровадженні електронного документообігу, — знайти найбільш комфортний продукт, який не призведе до глобальної перебудови поточних процесів в компанії, не створить колапс, а зробить перехід на новий формат взаємодії максимально простим і зручним як для співробітників, так і для клієнтів. Це рішення повинно забезпечити легку інтеграцію з внутрішньою IT і фінансовою системами підприємства. Очевидно, що один програмний продукт не може бути однаково зручним і для корпорації, і для малого бізнесу, оскільки вони керуються абсолютно різними критеріями, обираючи варіант електронного документообігу. Для МСБ — це мобільність, простота і легкість під час обміну електронними документами через смартфон. Для цього сегмента користувачів ми створили вебсервіс СОТА. А для великих компаній зі складною організаційною структурою і власними IT-продуктами бухгалтерського обліку, білінговими системами необхідна інтеграція з фінансовою екосистемою компанії. Для них ми пропонуємо API.ПТАХ. Цей програмний продукт закриває потреби комплексних індивідуальних проєктів, де типове рішення не підходить. Для великих підприємств, де використовуються типові конфігурації облікових систем, у нас є програма M.E.Doc і рішення для безшовної інтеграції з обліковими системами. Саме тому індивідуальні підходи при створенні продуктів — наше основне кредо.
Що
таке ефективний бізнес?
Про це можна говорити багато, але реально існує єдиний спосіб бути ефективним і успішним — залишатися вічно молодою компанією. Ця таблетка вічної молодості називається «постійні зміни». Звідси і всі ключові показники ефективності компанії: бути гнучкими і швидкими, тобто швидко виконувати роботу та швидко досягати цілей і результатів.
https://medoc.ua/uk/news/najblizhchim-chasom-bznes-povnstju-vdmovitsja-vd-paperu