В період економічної кризи процес становлення та розвитку малого бізнесу відбувається в умовах різкого обмеження фінансових ресурсів, а також відсутності дієвої системи фінансування, кредитування і страхування підприємницької діяльності. Необхідність ведення франчайзингового бізнесу в Україні зумовлена втратою ринків збуту багатьма вітчизняними підприємствами в умовах загострення конкуренції на внутрішніх ринках, відсутністю достатніх фінансових можливостей для запровадження нових технологій у виробництво, неконкурентноспроможністю порівняно з іноземними фірмами.
Одним з напрямів покращення ринкового становища малих підприємств є робота за договором франчайзингу. Поширення франчайзингу в Європі та США науковці пояснюють тим, що для малих та індивідуальних підприємців франчайзинг надає в розпорядження стабільний прибутковий бізнес, для відомих фірм і компаній – можливість розширити й усталити свої позиції на ринку.
При створенні свого бізнесу не обов’язково витрачати час і кошти на створення велосипеда – достатньо просто купити готову франшизу. Звичайно, прийдеться заплатити засновникам діючої мережі, але взамін можна швидко та без жодних проблем отримати доступ до вже готових бізнес-рішень, лояльності споживачів і позбавити себе можливості допуститись помилок.
Суть франшизи полягає в тому, що в обмін на переваги використання успішного бізнесу, торгової марки, ноу-хау, комерційної таємниці, репутації та інших нематеріальних активів франчайзі ділиться з франчайзером частиною свого прибутку і незалежності. Для франчайзера ця система представляє собою спосіб експансії свого бізнесу, для франчайзі – це спосіб організації власного бізнесу з мінімальним ризиком.
Франчайзинговий бізнес за своєю суттю є інноваційним та вигідним, незважаючи на деякі проблеми його розвитку в Україні. Досліджуючи проблеми та перспективи розвитку франчайзингу в Україні слід зазначити, що франчайзинг тут має широкі перспективні можливості для розвитку.
Розвиток франчайзингу є однією з найефективніших форм підтримки підприємництва, будь-який успішний бізнес можна перетворити у франшизу. Однією з основних рис українського франчайзингу є присутність іноземного елементу. Однак, ця тенденція останнім часом змінюється. З’являються успішні українські аналоги. Відповідно до даних стану ринку щодо франчайзингу в Україні в 2009 році налічується більше двохсот франчайзингових мереж. Значне місце серед них займають вітчизнані бренди.
http://www.intelpro.net/uk/intelpronet-newsletter/franchaizyng-i-innovatsiino-i-vygidno