Вдруге кліматичний саміт став майданчиком для обміну досвідом в сфері екології та зміни клімату. Під час саміту більше, ніж 200 провідних експертів в цій галузі, керівників та менеджерів українських та міжнародних компаній, представників Уряду та недержавного сектора України обговорили результати кліматичного саміту в Копенгагені, принципи роботи бізнесу в умовах зміни клімату, застосування нових інноваційних природоохоронних бізнес-моделей, державне стимулювання екологічної відповідальності бізнесу, необхідність приватно-державного партнерства, та екологічно дружні технології й ефективне використання ресурсів. «Сьогодні зміна клімату впливає на всі аспекти життя суспільства, від здоров'я світової економіки до здоров'я наших дітей, - зазначив Постійний координатор системи ООН Олів’є Адам. - Йдеться про воду в колодязях і в наших кранах, про їжу на столах. Про енергетичну та міжнародну безпеку. Проблема зміни клімату лежить в основі практично всіх складнощів, з якими ми стикаємося сьогодні. Ось чому це є проблемою для глав держав. Ось чому це є проблемою для бізнесу. Поки що невелика кількість учасників ділового та інвестиційного співтовариства визначали протидію зміні клімату своїм стратегічним пріоритетом, - додав Олів’є Адам. - адже досі не всі розуміють, що зміна клімату докорінно змінить життя у 21-му сторіччі. Бізнес, який не має стратегії щодо боротьби з наслідками зміни клімату, ризикує програти в остаточному підсумку. Завчасні інвестиції в «зелені» рішення коштуватимуть дешевше. ООН закликає представників бізнесу застосовувати принципи, які ООН визначила, як «новий зелений курс», який дозволить переорієнтувати інвестиції на нові програми створення робочих місць, відновлення екосистем, та підтримку економічного зростання». Перший заступник Міністра охорони навколишнього середовища Степан Лизун також наголосив на актуальності проблеми. «В Україні наслідки зміни клімату вже дуже відчутні. Так, під час наради новоствореного комітету по запобіганню паводку, було наведено деякі дані щодо аномальних явищ в Україні – цього року склалася дуже складна ситуація на водних об’єктах України, і зокрема на Київщині, адже товщина льодового покриття сягнула 80 сантиметрів, вдвічі більше за середні показники минулих років. Уряд України й Міністерство захисту навколишнього середовища вважають за необхідне підсилити роботу щодо протидії зміні клімату. Минулого року до Державного бюджету України було залучено 320 мільйонів євро для фінансування проектів цільових екологічних (зелених) інвестицій. Підприємствами України залучено близько 600 мільйонів гривень за механізмом спільного впровадження». Компанії, що взяли участь у глобальному дослідження компанії «Ернст енд Янг», серед ризиків, які можуть постати перед ними внаслідок зміни клімату навели швидкі зміни в поведінці груп впливу на компанію – споживачів, інвесторів, працівників; зміну сприйняття брендів засобами масової інформації; збільшення вартості вуглецевих емісій, фінансові санкції та підвищення цін на енергію та сировину. 33 з 48 «нафтових країн» вже вичерпали більшість своїх запасів. За прогнозами, ціна на нафту може до кінця 2010 року скласти $100, $150 в 2012, $360 в 2035. В той же час, результати дослідження свідчать і про нові можливості, як-от залучення інвестицій (в 2008 році в екологічно чисті технології було інвестовано $172 млрд.), фінансове стимулювання компаній урядом через податкову систему, субсидії на відповідні наукові дослідження, розробку нових продуктів і послуг, прихильність споживачів до екологічно-дружніх компаній, тощо.
Учасники Саміту, що вже запроваджують екологічні програми та проекти, представили огляд своєї діяльності в цьому напрямку. Так, підприємство НАК «Нафтогаз України» вважає роботу по залученню додаткових інвестицій в модернізацію об’єктів нафтового комплексу з використанням можливостей Кіотського протоколу та інших міжнародних екологічних ініціатив одним з найважливіших напрямків діяльності». Сергій Горбатовський, директор департаменту з питань екології, енергоефективності та альтернативної енергетики НАК «Нафтогаз України, висловив сподівання на прийняття змін до певних нормативно-правових актів, які можуть підвищити ефективності такої роботи. Міжнародні компанії, які працюють в Україні, також зазначають свою зацікавленість у екологічних ініціативах. Нагальність проблеми та існування різних поглядів на проблему зміни клімату надихнула організаторів Саміту на проведення однієї з сесій саміту у форматі дебатів, під час яких відбулась предметна, професійна та дещо емоційна дискусія з актуальних питань зміни клімату, якою дипломатично керував відомий тележурналіст Андрій Куликов. Зміна клімату – це антропологічний міф чи антропогенна проблема? Чи є виправданим зволікання у протидії зміни клімату? Запобігання зміні клімату – це витрати чи інвестиції? Відповіді учасників дебатів на ці питання свідчать про серйозне ставлення учасників ринку до зміни клімату та її наслідків. Інтерес до саміту з боку ділових кіл підтверджує, що все більше компаній розробляють та запроваджують «зелені» програми та проекти, які в майбутньому сприятимуть більш стійкому розвитку.
Для отримання більш детальної інформації просимо звертатись до Вікторії Андрієвської, Представництво ООН в Україні, за номером (044) 254 00 35, або електронною поштою: [email protected]. *** Партнери Саміту: Офіційні партнери саміту – компанія «Систем Кепітал Менеджмент» та компанія «Хонда Україна», Партнери – «Самсунг Електронікс Україна», «Кнауф Інсулейшн Україна», Еко-партнер – компанія «ГрінКо», Соціальний партнер – компанія «ОБОЛОНЬ», Технічний партнер – «Гештальт Консалтинг Груп», Генеральний медіа-партнер – журнал Weekly.ua, Інформаційні партнери – тижневик «Коментарі», український бізнес канал UBC, журнал Business Class, Фонд Східна Європа, видавничий дім «Едіпрес Україна», інформаційно-аналітичний ресурс CSRJOURNAL, журнал «Гвардія», інформаційне агентство Укрінформ, Інформаційно-аналітичний партнер – Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності», За підтримки Європейської Бізнес Асоціації.