У 2000 році під час проведення Всесвітнього саміту тисячоліття лідери 192 країн, у тому числі й України, визначили Цілі розвитку тисячоліття та пообіцяли виконати їх до 2015 року. Глобальні Цілі були адаптовані для України з урахуванням особливостей національного розвитку нашої країни, вони включають подолання бідності (Ціль 1); забезпечення якісної освіти впродовж життя (Ціль 2); забезпечення сталого розвитку довкілля (Ціль 3); поліпшення здоров’я матерів та зменшення дитячої смертності (Ціль 4); обмеження поширення ВІЛ-інфекції/СНІДу та туберкульозу, а також започаткування тенденції до скорочення їхніх масштабів (Ціль 5); забезпечення гендерної рівності та розширення прав жінок. (Ціль 6).
Щоби привернути увагу молоді до вирішення соціальних, економічних, та екологічних проблем країни, на боротьбу з якими спрямовано національні Цілі розвитку тисячоліття, Представництво ООН проводить конкурс відео- та мультимедіа робіт, при створенні яких молодь зможе ознайомитись з Цілями та висловити свою думку щодо їх досягнення.
«Я вітаю ідею конкурсу, адже Цілі розвитку тисячоліття – це не просто ефемерні декларації, але дієвий інструмент, який допомагає відстежити прогрес та успіхи в подоланні проблем, які в них описані, - зазначила заступник Міністра економіки Ірина Крючкова. - Відтоді як Україна приєдналася до Декларації тисячоліття, по більшості цілей країна досягла певних успіхів. Але робота триває і Уряд продовжує працювати над прогресом по кожній з ЦРТ. На жаль, найбільш страшною проблемою і ціллю, за якою ми не маємо прогресу є обмеження поширення ВІЛ-інфекції/СНІДу та туберкульозу, а також започаткування тенденції до скорочення їхніх масштабів. Захворюваність на ці хвороби, а відповідно, і смертність, лише зростає».
«Молодь є однією з ключових аудиторій, які мають брати участь в обговоренні найбільш складних проблем країни, відображених в національних Цілях розвитку тисячоліття, - вважає Олів’є Адам, Постійний координатор системи ООН в Україні. - Кожна з цих цілей стосується молоді. Конкурс має досить символічне значення. Він нагадує про необхідність діяти та надає одну з можливостей, щоби молодих людей почули, адже вони говорять про своє майбутнє».
Конкурс триватиме з 30 березня до 10 серпня 2010 року. Взяти участь можуть громадяни України, віком 16-35 років, незалежно від досвіду роботи зі створення відео/мультимедіа робіт. Для участі в конкурсі учаснику необхідно обрати одну з Цілей розвитку тисячоліття ООН для України й створити відео- чи мультимедіа ролик довжиною 1 хвилина 20 секунд, висловивши в ньому свою думку з приводу того, що потрібно зробити для досягнення обраної мети до 2015, та завантажити роботу на сайті www.korrespondent.net.
Приймаються відео-, мультимедіа роботи, створені за допомогою відеокамери, фотоапарату чи мобільного телефону в різних технічних і творчих стилях. В тому числі, документальна, художня і жива зйомка, анімації, мультимедійні презентації, збережені у форматі відео. Таких робіт може бути до 10.
Конкурс підтримали провідні компанії та ЗМІ. Так, призи переможцям надало Представництво компанії Samsung Electronics в Україні. «Сьогодні як ніколи важливо, щоб кожна людина, кожна компанія, кожна країна усвідомили ті глобальні проблеми, що стоять перед нами. А також зробили все можливе для їхнього вирішення, - зазначив Юнгчул Парк, голова представництва Samsung Electronics в Україні. - Ініціатива ООН «Цілі розвитку тисячоліття» відповідає корпоративній місії Samsung - вона прагне зробити світ кращим. Ми використовуємо людські та технологічні ресурси нашої компанії для створення товарів і послуг високої якості, тим самим роблячи свій внесок у розвиток суспільства».
Корреспондент.net надав платформу для реалізації конкурсу в розділі Я-Кореспондент, щоденна аудиторія якого вимірюється тисячами читачів. «Ми беремо участь у цьому проекті тому що Корреспондент.net повністю поділяє і підтримує ідеї Цілей розвитку тисячоліття ООН, - повідомила Юлія Мак-Гаффі, головний редактор Корреспондент.net. - Як соціально відповідальний новинний сайт, маючи велику кількість відвідувачів та потужну мультимедійну платформу ми вирішили взяти активну участь у популяризації цих ідей».
Телеканал «MTV Україна» підтримав проект у рамках соціальної кампанії «Крута Україна», яка стартувала 2009 року. «Ми вважаємо, що кожний із нас може зробити Україну кращою, - прокоментував Генеральний директор MTV Україна Костянтин Стрюков. І ми, в MTV віримо, що українська молодь має потенціал, аби стати рушійною силою змін. Тому, ми щиро підтримуємо ідею та розповідатимемо про конкурс в ефірі та на сторінках сайту «Крута Україна». Наша Батьківщіна – насправді крута країна, а її жителі гідні найкращого рівня життя. І не треба чекати на чарівника або Діда Мороза, ми можемо самі змінювати світ. Українська молодь - ось справжні чарівники. І разом, ми зробімо Україну ще кращою!».
Інформуівати про перебіг конкурсу буде й газета «Сегодня», яка завжди підтримує важливі соціальні проекти та ініціативи й має надію, що завдяки участі газети якнайбільше молодих людей будуть поінформовані щодо проекту та зможуть взяти в ньому участь.
Найважливішим в конкурсі, як вважає відомий режисер та кліпмейкер Семен Горов, є не якість зображення. «Найважливішим є те, що люди будуть думати про ЦРТ, прийнявши рішення взяти участь в конкурсі. Навіть, якщо людина нічого не придумає і не вишле роботу на конкурс, ці думки вже почнуть жити в голові, серці людини. Творча думка – це найголовніше у світі, вона може вирішити будь-яки проблеми суспільства. Це добре, що існують офіційні, державні програми, але якщо людина сама не почне думати про ці проблеми, з місця нічого не зрушиться».
Інформацію про конкурс можна знайти на сторінці конкурсу: http://reporter.korrespondent.net/contest, сайті Представництва ООН в Україні www.un.org.ua, та сайті проекту MTV Україна «Cool Ukraine» http://mtv.ua/coolua/.
***
Про ЦРТ: У 2000 році під час проведення Всесвітнього саміту тисячоліття лідери 192 країн, у тому числі й України, визначили Цілі розвитку тисячоліття та пообіцяли виконати їх до 2015 року. Глобальні Цілі розвитку тисячоліття були адаптовані для України з урахуванням особливостей національного розвитку нашої країни. Вони були трансформовані у 6 орієнтирів та 13 конкретних завдань на довгострокову перспективу.
Для України встановлено такі національні Цілі розвитку (для виконання протягом 2000-2015 років):
· Подолання бідності (Ціль 1);
· Забезпечення якісної освіти впродовж життя (Ціль 2);
· Забезпечення сталого розвитку довкілля (Ціль 3);
· Поліпшення здоров’я матерів та зменшення дитячої смертності (Ціль 4);
· Обмеження поширення ВІЛ-інфекції/СНІДу та туберкульозу, а також започаткування тенденції до скорочення їхніх масштабів (Ціль 5);
· Забезпечення гендерної рівності та розширення прав жінок. (Ціль 6).
При створенні робіт, для кращого розуміння ЦРТ, рекомендується ознайомитись із матеріалами на сайтах ООН: http://www.un.org/russian/millenniumgoals/, http://www.ukraine2015.org.ua.
Організатори та партнери конкурсу: Представництво ООН в Україні, Samsung Electronics Україна, MTV Україна, інтернет-видання Кореспондент.net, газета «Сегодня». Послуги з організації конкурсу надано агентством О2PR.