До 2010 року лише 1% боргів в сфері ЖКГ
знаходилися в роботі у колекторів. Клієнтів цієї сфери було важки залучити до
співпраці по причині бюрократичних перешкод. Накоплена роками заборгованість
населення перед підприємствами ЖКГ знову стає найактуальнішою та найболючішою
проблемою сьогодення.
«На сьогоднішній день в секторі ЖКГ склалась
ситуація, при якій відсутність активних дій по відношенню до боржників може
стати причиною масштабної кризи. Можливо саме це і спонукало керівників
житлових кооперативів та управління будинків погодитись на пропозиції нашої
компанії», повідомляє Максим Мазуров, директор компанії Українська Колекторська
Група («УКГ»)
Наш досвід дозволяє
визначити загальний портрет боржника в комунальній сфері і розподілити його на
декілька категорій. Частина боржників незадоволена якістю послуг, які надають
ЖЕКи та підприємства теплоенерго, частина знаходиться в складному матеріальному
становищі, причиною якого є низький рівень доходів в регіоні.
Та, нажаль, істотну
категорію складають боржники, які мають можливість платити, але ж зовсім не
звикли до платіжної дисципліни.
«Діяльність
нашої компанії спрямована перш за все на формування платіжної дисципліни серед
населення та урегулювання фінансових розрахунків між споживачами та
постачальниками послуг ЖКГ», підкреслює
Максим Мазуров.
Для стимулювання
повернення боргів за ЖК послуги компанія «УКГ» розробила і, протягом уже двох
років, успішно застосовує власну стратегію роботи, яка передбачає як
спілкування із боржниками, так і співпрацю з органами судової та виконавчої
влади.
Тривалий
досвід роботи з підприємствами сфери ЖКГ продемонстрував партнерам «УКГ»
доцільність вирішення проблеми простроченої заборгованості шляхом залучення
колекторської компанії до співпраці, результатом якої став реальний економічний
ефект.
Але, нажаль, в роботі з боргами ЖКГ виникають ряд
вагомих перепон. По-перше, у багатьох випадках, це небажання самих комунальних
підприємств доводити ситуацію до конфлікту з боржниками або судового розгляду
справ на місцевому рівні з метою примусової сплати боргів через виконавчі
служби. По-друге це складнощі у підприємств ЖКГ здійснювати оплату послуг
колекторської компанії. Це пов’язане з тим, що підприємства ЖКГ законодавчо
позбавлені можливості компенсувати свої витрати за рахунок стягнення пені з
боржників фізичних осіб, але разом з тим змушені в першу чергу та в повному
обсязі сплачувати заборгованість перед бюджетом та НАК «Нафтогазом України»,
хоча саме діяльність колекторської компанії дає реальні результати по
поверненню боргів населення та збільшує поточні надходження на рахунки таких
підприємств.
«Досвід
Компанії по стягненню заборгованості, розуміння економічного та соціального
портрету боржників – дає можливість спеціалістам «УКГ» знайти вірний підхід у
роботі з ними. Ми і надалі готові співпрацювати з підприємствами ЖКГ. Ми
також готові ініціювати вирішення всіх існуючих проблем в даній сфері на
високому рівні», запевняє
Максим Мазуров.