I. ДОХІД
Загальний дохід «Київстар» у 3 кварталі 2011 зріс на 4% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року та досяг майже 3,5 млрд. грн. Загальний результат за 9 місяців 2011 показав ще більш високу динаміку – зростання на 5%. Чинниками зростання загального доходу стали збільшення на 117% абонбази в сегменті фіксованого широкосмугового доступу в інтернет, а також підвищення ARPU в мобільному сегменті.
Дохід у мобільному сегменті в 3-му кварталі 2011 в цілому зріс на 1,7% порівняно з аналогічним періодом 2010 року, а за 9 місяців 2011 – на 4%.
Дохід у сегменті фіксованого бізнесу в 3-му кварталі 2011 в цілому виріс на 35%, а в сегменті широкосмугового доступу в інтернет на 94% порівняно з аналогічним періодом 2010 року.
Мобільний сегмент – абонентська база, споживання послуг та ARPU
Абонентська база «Київстар» в мобільному сегменті за результатами 3-го кварталу незначно, на 1,2%, знизилася в порівнянні з аналогічним періодом минулого року – з 25,057 млн. до 24,747 млн. осіб.
Споживання послуг мобільного зв’язку в 3-му кварталі збільшилося на 7,78% в порівнянні з 3-м кварталом минулого року. А за 9 місяців 2011 у порівнянні з аналогічним періодом 2010 «Київстар» показує ще більше зростання споживання послуг – 9%.
Середній дохід від одного мобільного абонента (ARPU) при цьому виріс на 1,17% – в 3-му кварталі 2010 відносно аналогічного періоду минулого року, і на 2% за 9 місяців 2011 у порівнянні з тим же періодом 2010. «Київстар» як і раніше продовжує здійснювати лояльну цінову політику по відношенню до своїх абонентів.
Фіксованій бізнес – динаміка розвитку
У сегменті фіксованого інтернету лояльна цінова політика «Київстар» по відношенню до абонентів ще більш виражена.
Середній дохід від одного абонента (ARPU) за підсумком 3-го кварталу 2011 знизився на 21% порівняно з цим же показником рік тому, а за 9 місяців 2011 – на 26%.
Абонентська база послуги «Домашній Інтернет» при цьому за підсумком 3-го кварталу 2011 у порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилася на 117%.
Дохід у фіксованому сегменті в цілому зріс на 35%. У тому числі зростання доходу в сегменті FTTB склало 94%, що обумовлено зростанням клієнтської бази.
II. ПРИБУТКОВІСТЬ
Прибутковість. Показники EBITDA та маржа EBITDA в 3-му кварталі 2011 порівняно з 3-м кварталом 2010 у зв'язку зі збільшенням операційних витрат на обслуговування мережі та інфляційними процесами несуттєво знизилися, при цьому за підсумками 9 місяців 2011 показник EBITDA збільшився на 7%, а маржа EBITDA на 1,2 процентних пункти порівняно з аналогічним періодом 2010 року.
III. ПРОПОЗИЦІЇ ДЛЯ АБОНЕНТІВ
Мобільна голосова телефонія. У серпні в масовому сегменті «Київстар» запустив оновлену програму лояльності — Програму Подяки, в межах якої абоненти отримують щомісяця знижку на послуги мобільного зв'язку у розмірі до 20%, залежно від абонентського стажу. Програма Подяки була доповнена послугою «День народження», яка дозволяє абоненту раз на рік, в день його підключення до мережі «Київстар», здійснювати всі вихідні дзвінки на номери «Київстар», DJUICE, «Голден Телеком» і «Beeline» безкоштовно.
Також в масовому сегменті в 3-му кварталі 2011 «Київстар» продовжував просувати на ринок ряд «пакетних» пропозицій. Це новий тарифний план для DJUICE «5 копійок» з щоденним нарахуванням 100 тарифних хвилин для дзвінків на номери «Київстар» і DJUІCE та 30 тарифних хвилин для дзвінків на номери інших мереж мобільного та фіксованого зв'язку України.
Для масового препейду було запропоновано 3 нових тарифи без сплати за з’єднання «Щасливий», «Зручний» та «Максимальний», що передбачають щоденну абонплату та містять велику кількість нетарифікованих хвилин для дзвінків всередині мережі, які надаються щоденно.
Для абонентів передплаченого зв'язку, які активно їздять за кордон, була запропонована акція з вигідними умовами «Роумінг у Росії по 1 гривні».
Також для абонентів DJUICE була запущена нова унікальна, що не має аналогів на ринку України, послуга «Заплати за мене» з можливістю дзвонити за рахунок одержувача дзвінка.
Для клієнтів контрактної форми обслуговування був запущений новий тарифний план «Довгі розмови» з мінімальним щомісячним обсягом послуг 40 грн., за умовами якого розмови в мережах «Київстар», «Beeline-Україна» та «Голден Телеком» не оплачуються.
Для бізнес-клієнтів «Київстар» ввів в дію новий тарифний план «Бізнес 20» – ще одну зручну пропозицію в лінійці тарифів для клієнтів малого та середнього бізнесу з оптимальним обсягом послуг за доступною ціною.
Також для бізнес-клієнтів був впроваджений сервіс з відстроченням платежу за послуги зв'язку – «Умовний платіж» і впроваджена безкоштовна доставка стартових пакетів для клієнтів малого та середнього бізнесу.
Мобільний інтернет. За підсумками 3-го кварталу 2011 кількість клієнтів мобільного інтернету, які користуються ним щодня, зросла на 100%. Також спостерігалося дуже активне зростання – приблизно на 90% – активації модемів. Цьому сприяли як лояльна цінова політика «Київстар» – вартість на передачу даних у середньому знизилася на 10%, так і включений в пакети передплачений трафік для препейд-абонентів.
Для бізнес-клієнтів в 3-му кварталі було продовжено акційне безкоштовне підключення пакету «Спробуй Інтернет 50», завдяки якому клієнти отримують можливість безкоштовно протестувати мобільний доступ до мережі інтернет.
Домашній інтернет. Послуга «Домашній Інтернет» в 3-му кварталі 2011 продовжувала розвиватися дуже активними темпами. «Київстар» став активно підключати малі міста, і в результаті кількість підключених населених пунктів збільшилася з 61 до 101 або на 65%. Число клієнтів послуги «Домашній Інтернет» за цей період зросло на 117%, багато в чому завдяки раніше впровадженій інноваційній конвергентній оплаті послуг – абонентська плата за «Домашній Інтернет» в повному обсязі може бути використана на послуги мобільного зв'язку.
Також для малого та середнього бізнесу була запущена нова акція «Три місяці Інтернету за три гривні» з надання високошвидкісного фіксованого інтернету.
Мультимедійний контент. У 3-му кварталі абонентам DJUICE тарифу «Прорив» був запропонований місяць безкоштовного доступу без сплати за трафік до каталогу ігор контент-послуги «Підписка на ігровому порталі», а потім для всіх абонентів мережі «Київстар» унікальна акційна пропозиція «Ігровий Безлім» – безкоштовні мобільні ігри без сплати за трафік і без обмежень на кількість завантажень.
Також в 3-му кварталі була запущена акція, за умовами якої клієнти мобільного зв'язку «Київстар» можуть користуватися мобільним додатком Яндекс.Карти без сплати за інтернет-трафік.
Інвестиції в розвиток. У 3 кварталі 2011 капітальні витрати склали 644 млн. грн., що на 60% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Всього за 9 місяців 2011 «Київстар» інвестував у розвиток своєї мережі 1,476 млрд. грн. Інвестиції були спрямовані на збільшення ємностей для забезпечення зростаючого трафіку мобільної мережі, а також на розвиток фіксованого інтернету за технологією FTTB (послуга «Домашній Інтернет»).
IV. РЕЗУЛЬТАТИ СИНЕРГІЇ
Інтеграція мереж. В межах триваючої інтеграції українських активів VimpelCom Ltd. на базі оператора «Київстар», у 3-му кварталі 2011 року тривало об'єднання структурних елементів «Київстар», «Beeline-Україна» та «Голден Телеком». Загальний обсяг синергії з моменту об'єднання і на 1 жовтня 2011 року склав 160 млн. дол.
Інтеграція команд. В межах інтеграції операторів була продовжена гармонізація умов праці, робочих графіків і заробітних плат співробітників «Beeline-Україна» та «Голден Телеком», які приєдналися до колективу «Київстар», відповідно до загальних стандартів об'єднаного «Київстар». За рік, що пройшов з моменту об'єднання, на 1 жовтня 2011 року, підвищення зарплат на займаній посаді отримали 3 592 особи, підвищення за посадою отримали 243 фахівця, і крім того, 2 950 осіб об'єднаного «Київстар» скористалися тренінгами та програмами розвитку.
Ключові показники діяльності
об’єднаного «Київстар» – української бізнес-одиниці VimpelCom Ltd.
у 3 кв. 2011 р. порівняно з попередніми періодами
================================================================================
Україна, про-форма (млн. грн) | 3 Q 2011 | про-форма 3 Q 2010* | 3 Q 2011/10 | 1-3 Q 2011 | про-форма 1-3 Q 2010* | 1-3Q 2011/10
--------------------------------------------------------------------------------
Чиста операційна виручка | 3 485 | 3 365 | 4% | 9 752 | 9 291 | 5%
--------------------------------------------------------------------------------
Загальні операційні витрати | 1 615 | 1 481 | 9% | 4 471 | 4 367 | 2%
--------------------------------------------------------------------------------
EBITDA | 1 870 | 1 885 | - 1% | 5 281 | 4 924 | 7%
--------------------------------------------------------------------------------
EBITDA маржа | 53,7% | 56,0% | | 54,2% | 53,0% |
--------------------------------------------------------------------------------
Капітальні витрати | 644 | 403 | 60% | 1 476 | 1 421 | 4%
--------------------------------------------------------------------------------
Капітальні витрати / виручка | 18% | 12% | | 15% | 15% |
--------------------------------------------------------------------------------
Мобільний сегмент
--------------------------------------------------------------------------------
Чиста операційна виручка | 3 227 | 3 174 | 1,67% | 9 035 | 8 708 | 4%
--------------------------------------------------------------------------------
Абоненти (тис.) | 24 747 | 25 057 | - 1,24% | 24 747 | 25 057 | - 1%
--------------------------------------------------------------------------------
ARPU (грн.) | 43,1 | 42,6 | 1,17% | 40,6 | 39,8 | 2%
--------------------------------------------------------------------------------
MOU (хв.) | 467 | 433 | 7,78% | 462 | 422 | 9%
--------------------------------------------------------------------------------
Фіксований сегмент
--------------------------------------------------------------------------------
Чиста операційна виручка | 257 | 191 | 35% | 717 | 583 | 23%
--------------------------------------------------------------------------------
Чиста операційна виручка ШСД | 43 | 22 | 94% | 111 | 59 | 89%
--------------------------------------------------------------------------------
Абоненти ШСД (тис.) | 324 | 149 | 117% | 324 | 149 | 117%
--------------------------------------------------------------------------------
ARPU ШСД (грн.) | 46,6 | 59,1 | -21% | 47,2 | 63,8 | -26%
--------------------------------------------------------------------------------
* Про-форма означає, що результати представлені, виходячи з того, як нібито інтеграція компаній у межах об’єднаного «Київстар» мала місце 1 січня 2010 р.
Довідка про об’єднаний «Київстар», бізнес-одиницю «Україна» VimpelCom Ltd.
До складу бізнес-одиниці «Україна» VimpelCom Ltd. входять два українських телекомунікаційних оператора – ПрАТ «Київстар» і «Beeline-Україна» (ЗАТ «Українські радіосистеми» і ТОВ «Голден Телеком»). Об’єднана база клієнтів складає близько 25 млн. осіб.
«Київстар» – оператор №1 на ринку мобільного зв'язку і мобільного інтернету, найкращий бренд в Україні. За даними щорічного дослідження компанії Ericsson, мережа мобільного зв'язку ПрАТ «Київстар» є однією з найкращих у Європі і охоплює всі великі та малі міста України, а також понад 28 тис. сільських населених пунктів, усі основні національні й регіональні траси, більшість морських і річкових узбереж України. «Київстар» надає послуги EDGE/GPRS на всій території свого покриття, а також роумінгові послуги в 195 країнах на 5 континентах.
«Beeline-Україна» – досвідчений учасник ринку послуг фіксованого зв'язку для бізнесу та широкосмугового доступу на базі FTTB. Бізнес-одиниця «Україна» VimpelCom Ltd. надає телекомунікаційні послуги під брендами «Київстар», djuice та «Київстар Бізнес». Місія «Київстар» – поліпшувати життя завдяки телекомунікаційним послугам найвищої якості.
За додатковою інформацією звертайтеся: [email protected] www.kyivstar.ua
Довідка про VimpelCom Ltd.
VimpelCom – є одним з найбільших у світі інтегрованих телекомунікаційних операторів зв’язку, до якого входять компанії зв’язку, які надають послуги голосового зв’язку та передачі даних на основі технологій бездротового та фіксованого зв’язку, а також широкосмугового доступу в інтернет: у Росії, Україні, Казахстані, Узбекистані, Таджикистані, Вірменії, Грузії, Киргизстані, В’єтнамі, Камбоджі, Лаосі, Алжирі, Бангладеш, Пакистані, Бурунді, Зімбабве, Намібії, Центральноафриканській Республіці, Італії та Канаді. VimpelCom надає послуги по всьому світі на території із загальним населенням близько 864 млн. осіб. Компанії групи VimpelCom Ltd. надають послуги під брендами "Білайн", "Київстар", "djuice", “Wind”, "Infostrada" “Mobilink”, "Leo ", “Banglalink”, “Telecel”, и “Djezzy”. Станом на 30 вересня 2011 загальна кількість абонентів компанії складала 199 млн. Акції VimpelCom Ltd. котуються на Нью-Йоркській фондовій бірже (NYSE) під символом VIP.
За додатковою інформацією звертайтеся: www.vimpelcom.com