За словами Дмитра Тевелєва, питання прозорості, вперше були так професійно і результативно відпрацьовані і запропоновані професійній спільноті.
«Я відверто вважаю, що сьогодні особлива подія. Створення ренкінгу надзвичайно важливий крок, який не можна поставити навіть в один ряд з відпрацюванням законопроекту чи захистом постанови Кабміну. Це дійсно особлива подія», – з такими словами звернувся Голова НКЦПФР Дмитро Тевелєв під час вітального слова до організаторів і учасників заходу. «Це важливо не тільки для учасників ринку, а й для людей, які через час прийдуть на ринок і будуть працювати на ньому. Нарешті, завдяки таким дослідженням вони зможуть орієнтуватися», – підкреслив пан Тевелєв.
Віктор Стеценко, заступник керівника Проекту «Розвиток фінансового сектору» (FINREP) Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), старший радник з питань фінансового сектору, в рамках доповіді висловив побажання організаторам щодо удосконалення критерів ренкінгу і наголосив на необхідності у майбутньому приділити більшу увагу якісним показникам. «Зараз на ринку головним критерієм виступає довіра. А тому серед критеріїв у ренкінгу обов’язково має бути інформація про власників, результати фінансової діяльності мінімум за три роки, інформація про тарифи на послуги», – підкреслив пан Стеценко. Віктор Стеценко запропонував організаторам скористатися досвідом світової організації в розробці критеріїв, які підвищили б довіру інвестора. «Необхідно ввести вагові коефіцієнти за різними категоріями, а також провести аналіз результатів, зробити порівняння, надати, врешті решт, рекомендації, запропонувати спільноті підсумки», – зазначив Віктор Стеценко.
Під час презентації до організаторів і учасників з вітальним словом звернувся Станіслав Дубко, генеральний директор «Українського кредитно-рейтингового агентства» (UCRA). Експерт запевнив організаторів у готовності UCRA виступити в якості методологічного партнера для формування ренкінгу на наступному етапі. «Ми підтримуємо будь-яку ініціативу, що ставить за мету підвищення прозорості фінансового сектору. Ефективна реалізація цього проекту забезпечить суттєве покращення стандартів розкриття інформації учасниками фондового ринку. Перший крок зроблено. Та головна робота ще попереду. Спільними зусиллями разом з організаторами ми зможемо удосконалити методологію проведення ренкінгу, – заявив Дубко. За словами пана Дубка, які б трансформації методологія не зазнала, вони будуть стосуватися лише покращення. «Ми маємо багаторічний досвід досліджень прозорості учасників фінансового ринку. Наші напрацювання лише підвищать об’єктивність ренкінгу і довіру до нього», – запевнив пан Дубко. Втім, на думку експерта, незмінною залишиться головна ознака ренкінгу – розроблена архітектура побудування ренкінгу. «На цей час ренкінг має дві суттєві ознаки. По-перше, він передбачає регулярне оновлення і не є статичним. По-друге, матеріали щодо формування ренкінгу компаній є відкритими, а отже ренкінг не може бути заангажованим. Ці два фактори дають можливість розробити стандарти, що будуть максимально універсальними для всіх учасників у майбутньому, – зазначив пан Дубко.
За словами Олени Амітан, генерального директора інвестиційної компанії «Альтана Капітал», тема прозорості і публічності є дуже актуальною саме сьогодні, коли усі учасники ринку потерпають від дефіциту довіри. «Адже йдеться про питання побудови довірчих відносин між компанією і клієнтом, між бізнесом і суспільством», – прокоментувала участь у ренкінгу пані Амітан. Директор інвестиційної компанії запевнила, що буде і далі боротися за першість у ренкінгу. «Сьогодні ми набрали 27 балів з 30-ти можливих. Це добрий результат, але й гарний показник того, яку планку слід перед собою ставити. Втім, сайт – це лише один елемент у визначенні публічності і прозорості. Важливо, щоб компанія була прозора і зрозуміла в усіх проявах: в заявах у ЗМІ, законна у своїх діях, чесна у веденні бізнесу», – підкреслила пані Амітан. На думку експерта ідея розвитку проекту в on-line-режимі цілком виправдана. «Це не просто посилить конкуренцію, але й стане ефективним стимулом для інших гравців публікувати на своїх корпоративних сайтах більше інформації про себе і свій бізнес», – прогнозує експерт.
Щодо результатів ренкінгу і продовження участі у ньому висловив свою думку і Костянтин Вайсман, Голова Правління ПУМБ. «Ми сподівалися на перемогу, оскільки ставимо собі за мету бути найбільш прозорим банком в Україні, банком, який стане прикладом для банківського ринку за надійністю, прозорістю. Ми дуже цінуємо нашу репутацію, довіру до нас української спільноти і працюємо над підвищенням стандартів розкриття інформації, намагаємося надавати інформацію зацікавленим сторонам оперативно і у повному обсязі», – підкреслив Костянтин Вайсман. Пан Вайсман запевнив, що ПУМБ продовжить працювати в питанні удосконалення прозорості і публічності компанії і в майбутньому. «Ми впевнені, що будемо залишатися серед лідерів, адже ми постійно підвищуємо стандарти прозорості і публічності нашого бізнесу», – запевнив Голова Правління ПУМБ
На думку Руслана Волинця, керівника департаменту з питань продажів і маркетингу КУА «ОТП Капітал», проект дійсно оживив ринок та змусив учасників звернути увагу на такий критерій, як рівень публічності компанії. «В Україні публічності не приділяють належної уваги, від чого страждають не тільки потенційні інвестори, але й самі учасники ринку. Кожну оцінку можна піддавати критиці та сумнівам в справедливості, однак дуже важливо відмітити, що оцінка була побудована на відкритій архітектурі, більш того склад критеріїв обговорювався з учасниками ринку», – зазначив пан Волинець. На думку пана Волинця, наявність ренкінгу, що оновлюється – дійсно привнесе елемент конкуренції, що, в свою чергу, дозволить підвищити прозорість не тільки окремих учасників, але й всього ринку. «Найскладніше – не стати лідером, а втримати лідируючу позицію. Ми завжди були відкриті по відношенню до клієнтів і будемо продовжувати працювати над збільшенням не тільки обсягів доступної інформації, але й над зручністю її використання», – запевнив експерт.
Нагадаємо, що результати першого першого етапу спільного проекту АРІФРУ, Асоціації «Фондове Партнерство» і FundMarket «Ренкінг публічності на фондовому ринку України» було оприлюднено 23 травня 2012р. в конференц-залі Софіївський Гранд хол готелю «Прем’єр Палац» під час урочистої презентації.
Найбільш публічними серед професійних учасників фондового ринку України за кількістю балів в загальному заліку визнано 3 компанії: АЛЬТАНА КАПІТАЛ – 27 балів, ПУМБ – 26 балів і КУА ОТП КАПІТАЛ – 25 балів.
Презентація результатів ренкінгу відбулася за підтримки Проекту «Розвиток фінансового сектору» (FINREP) Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Детальніше про результати ренкінгу та проект Ви можете дізнатися на сайті організаторів.
Контакти з питань для ЗМІ:
Інна Чала, менеджер по роботі зі ЗМІ
E-mail: [email protected]
р. тел.: +38(044) 390-73-18
факс : +38(044) 390-73-19
Контакти з питань проекту, методології, критеріїв, а також результатів ренкінгу для учасників (ТЦБ, ТЦБ-банки, КУА):
Максим Кіраковський, керівник проекту «Ренкінг публічності на фондовому ринку України»
E-mail: [email protected]
р. тел.: +38(044) 390-73-18
факс : +38(044) 390-73-19
Інформаційна довідка:
АРІФРУ – державна установа «Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку» почало свою діяльність в 1998 р. Основною метою організації є всебічний розвиток інфраструктури фондового ринку та забезпечення його відповідності світовим стандартам. З 2007 року Агентство є Уповноваженою особою з розкриття інформації емітентів цінних паперів в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів. У 2003 році фахівці АРІФРУ створили Єдиний інформаційний масив даних про емітентів цінних паперів - Інтернет-портал www.smida.gov.ua.
Асоціація «Фондове Партнерство» (раніше - Асоціація ПФТС) – створена в лютому 1996 року як професійне об'єднання торговців цінними паперами. На сьогоднішній день є однією з найбільш авторитетних бізнес-асоціацій професійних учасників ринку цінних паперів, визнаною серед професіоналів, представників органів державної влади та інвесторів на ринку цінних паперів як в Україні, так і за її межами.
FundMarket – Інтернет-портал, завдання якого полягає в оперативному наданні різної професійної інформації для обслуговування інтересів всіх учасників фондового ринку: інвесторів, емітентів, фінансових посередників; у висвітленні в on-line-режимі найбільш важливих подій, процесів і тенденцій, властивих вітчизняним і глобальним ринків капіталу.