Відтепер кожне судно, яке слідує українською частиною річки Дунай, забезпечено якісною навігацією сучасного рівня та має можливість скористатися повним комплексом інформаційних послуг – на річці у тестовому режимі запрацювала сучасна річкова інформаційна служба. Відповідне обладнання та програмне забезпечення вже встановлено та введено у дію.
Нагадаємо, у травні поточного року у тестову експлуатацію було введено аналогічну службу на річці Дніпро. З початком ж роботи РІС-Дунай можна говорити про те, що державне підприємство «Дельта-лоцман» завершило запланований комплекс заходів щодо створення в Україні річкової інформаційної служби (РІС) – сучасної служби збору, обробки та аналізу інформації, що відповідає європейським стандартам та Директивам ЄЕК ООН.
Для того, щоб оцінити весь обсяг виконаних робіт і безпосередньо ознайомитися з функціонуванням тепер вже повністю організованої в Україні річкової інформаційної служби, головний центр РІС, розташований у приміщенні посту регулювання руху суден (ПРРС) «Одеса» ДП «Дельта-лоцман», відвідали Голова Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті Григорій Соболевський і заступник директора Департаменту державної політики в галузі морського та річкового транспорту Мінінфраструктури Ігор Горобець. У заході також взяли участь директор ДП «Дельта-лоцман» Олександр Голодницький та капітан Одеського морського торговельного порту Олександр Антонов.
У рамках зустрічі начальник РІС Олексій Ляшенко поінформував присутніх про проведені роботи з введення у тестову експлуатацію РІС-Дунай та провів загальну презентацію функціонування РІС.
Зокрема, як розповів Олексій Ляшенко, для належного покриття РІС усієї траси річки Дунай в зоні її відповідальності на судновому ході розташовано 5 постів РІС. Три субцентри розміщено на ПРРС ДП «Дельта-лоцман», ще два – це автоматизовані пости на базі діючої інфраструктури (щогли, апаратні контейнери та інші конструкції) операторів мобільного зв’язку.
Вся інформація про судноплавну обстановку на річці Дунай постійно, в режимі реального часу, з’являється на екранах кожного субцентру РІС, а також на екранах головного центру РІС, розташованого в м. Одесі.
За допомогою РІС-Дунай, так само як і РІС-Дніпро, здійснюється відслідковування руху всіх суден, що слідують річками. При виявленні судна на підходах до зони дії РІС службою встановлюється та підтримується постійний зв'язок з ним. Здійснюється реєстрація необхідних даних щодо рейсу кожного судна, наявних вантажів на борту тощо.
Водночас РІС не лише виявляє та відслідковує рух суден у зоні своєї дії, але й здійснює інформаційне забезпечення судноплавства. Так, судна будуть безперешкодно отримувати гідрометеорологічну інформацію, відомості про зміни у роботі засобів навігаційного оснащення (далі – ЗНО), про зміщення плавучих ЗНО зі штатних місць, інформацію про стан руху в зоні дії РІС та інші фактори, що впливають на умови навігації.
Також судноводії попереджатимуться про загрози розвитку ситуації небезпечного зближення з іншими суднами, про відхилення судна від безпечного маршруту плавання тощо. «Безумовно, все це сприятиме посиленню рівня безпеки судноплавства на внутрішніх водних шляхах України», – наголосив Голова Укрморрічінспекції Григорій Соболевський.
Крім цього, суднам надаватимуться й відповідні рекомендації щодо черговості руху, часу початку руху, маршруту, швидкості та інтервалів руху, місць якірних стоянок. Останнє дозволить вирішити другу, основну, мету РІС – оптимізувати перевезення на українських річках.
«Створення Річкової інформаційної служби в Україні є суттєвим досягненням, значним кроком у напрямку вдосконалення судноплавства на українських річках. РІС на Дніпрі та Дунаї – це і інформаційне забезпечення суден, створення умов для безпечного перевезення пасажирів і вантажів, оптимізація перевезень на внутрішніх водних шляхах держави», – відзначив заступник директора Департаменту державної політики у галузі морського та річкового транспорту Мінінфраструктури Ігор Горобець.