I.
ДОХОДИ
Чистий дохід «Київстар» у 2 кварталі 2013 року зменшився на 1% відносно 2 кварталу 2012 року, сягнувши 3,2 млрд грн. Сегмент мобільного зв’язку приніс компанії на 2% менше, ніж у 2 кварталі 2012 року. Доходи від фіксованого сегменту зросли на 7% порівняно з 2 кварталом 2012 року до 265 млн грн.
На результат кварталу вплинуло зменшення абонентами мобільного зв’язку щомісячних витрат завдяки вибору запропонованих їм більш дешевих пакетних тарифів і регіональних тарифних планів із зменшеною абонентною платою.
Як відзначають аналітики «Київстар», ринок мобільного зв’язку України практично завмер через відсутність доступу операторів до нових драйверів росту, як от технології 3G/LTE.
II. Нові напрямки бізнесу – ріст доходів
На тлі стагнації ринку мобільного зв’язку активно розвивається широкосмуговий інтернет для домогосподарств і бізнес у мультимедійних продуктах. Кількість домогосподарств, які користуються послугою «Домашній Інтернет» від «Київстар», досягла майже 700 тисяч. Це на 38% більше, ніж в 2 кварталі 2012 року. Дохід від цього бізнесу зріс на 55%. Завдяки послузі «Домашній Інтернет» клієнти «Київстар» отримують доступ до 100 Мб/с інтернету, який наразі неможливо замінити жодними мобільними технологіями.
У 2 кварталі 2013 року «Київстар» розпочав розвиток інноваційного напрямку – мобільна комерція. Клієнтам запропоновано послугу «Мобільні гроші», яка дає можливість сплачувати за товари і послуги інших компаній з використанням мобільного телефону. Усього за місяць клієнти «Київстар» здійснили близько 10 тисяч транзакцій з використанням цієї послуги. Також «Київстар» першим серед телеком-операторів України запровадив у тестовому режимі послугу NFC-платежів у партнерстві з відомими банками. Експерти «Київстар» вважають мобільну комерцію прогресивним, цікавим напрямком, що має потенціал для зростання. До кінця 2013 року «Київстар» планує запустити ще кілька таких продуктів.
Значний ріст є і в послугах цифрового контенту. Дохід від цього напрямку виріс на 47% порівняно з 2 кварталом 2012 року. Кількість завантажень мобільних додатків, ігор та програм досягла 5,5 млн. Асортимент онлайн-книжок у «віртуальній» бібліотеці для клієнтів «Київстар» збільшився удвічі. Вже 60 тисяч абонентів «Київстар» користуються відео-порталом, де можна переглядати з мобільного телефону фільми, записи ТВ-програм, спортивних змагань тощо.
III. Абонентська база – в пріоритеті активність
У 2 кварталі 2013 року відбулася важлива зміна в методології обліку активних SIM-карток. З метою встановлення адекватного для насиченого телеком-ринку обліку «Київстар» почав враховувати як активні лише ті SIM-картки, за якими протягом трьох місяців було отримано платні послуги. Раніше активними вважались також SIM-картки, з яких здійснювались виклики на безкоштовні номери, виклики за рахунок бонусів, тощо. За новою методологією, на 30 червня 2013 року кількість абонентів мобільного зв’язку «Київстар» становить 25,62 млн. Це на 6% більше, ніж у 2 квартал 2012 року. Показник ARPU (середній дохід від клієнта) зменшився на 10% порівняно з 2 кварталом 2012 року. На ARPU вплинули запроваджені в 2 кварталі 2013 року нові пакетні пропозиції для масового ринку, які дозволили абонентам оптимізувати витрати, більш дешеві пропозицій мобільного інтернету, зниження майже удвічі цін міжнародного роумінгу в найбільш популярних напрямках.
У 2 кварталі 2013 року абоненти в середньому використовували 486 хвилин на місяць, що на 6% менше порівняно з минулим роком. Експерти «Київстар» відзначають поступове заміщення голосових послуг мобільним інтернетом та додатковими послугами. Так, на тлі зниження на 6% голосового трафіку (MoU) використання мобільного інтернету збільшилось майже на 46% у порівнянні з 2 кварталом 2012 року.
IV. Клієнти оптимізували витрати завдяки новим пропозиціям
У 2 кварталі 2013 року «Київстар» продовжував розвиток пакетної тарифної моделі. Зокрема, з’явилась нова лінійка пакетних «міксованих» тарифів, де в абонентну плату включено обсяги нетарифікованих хвилин, SMS, мегабайтів інтернету. Для абонентів у 13 областях України впроваджено регіональні пропозиції із спеціальною низькою ціною на дзвінки до інших мереж по 0,35 грн/хв.
Знижено ціни на послуги мобільного інтернету. Клієнти, що підключать безлімітний інтернет (послуга «Інтернет без меж») на місяць, сплачують абонплату усього 0,9 грн на день, без стягнення плати за використані мегабайти. Для клієнтів, що користуються мобільним інтернетом час від часу, запроваджено нову послугу «День онлайн» – сплата усього 2,5 грн за необмежену кількість мегабайтів, яка стягується лише у той день, коли клієнт користується інтернетом. Завдяки цьому використання інтернет-трафіку збільшилось на 46% до 1,753 ТБ за квартал, доходи від мобільного інтернету – на 9,6%. В 2 кварталі 2013 року мобільним інтернетом користувалось 10,9 млн клієнтів, це на 2,5% більше, ніж у 2 кварталі 2012 року.
V. ОПЕРАЦІЙНИЙ ПРИБУТОК
Операційний прибуток EBITDA у 2 кварталі 2013 року склав 1,536 млрд грн при маржі 48,0%, що на 6% нижче у порівнянні з 2 кварталом 2012 року. Серед факторів, що вплинули на цей показник, стало збільшення на 8% плати за використання радіочастотного ресурсу, зростання витрат на електроенергію, а також у зв’язку із зміною в 2 кварталі 2013 року тарифів для промислових підприємств. Також збільшились витрати на залучення нових та утримання існуючих абонентів, зокрема – дилерські комісійні виплати.
VI. ІНВЕСТИЦІЇ У РОЗВИТОК, СПЛАТА ПОДАТКІВ
У 2 кварталі 2013 року «Київстар» збільшив на 14% інвестиції в інфраструктуру, відносно минулого кварталу. Це пов’язано із роботами по модернізації мережі. Триває поступове заміщення обладнання базових станцій новим обладнанням, яке може використовуватись для надання послуг 3G/LTE. У 2 кварталі 2013 року збільшено ємність базових станцій, розширено канали магістральної мережі. Загальна сума інвестицій в 2 кварталі 2013 року склала 383 млн грн. У 2 кварталі 2013 року компанія перерахувала до бюджету України понад 1,298 млрд гривень податків та зборів. В травні 2013 року Асоціація платників податків України відзначила «Київстар» як компанію, що сплачує Україні найбільшу суму податків з-поміж усіх підприємств галузі транспорту і зв’язку.
Пітер Берг, директор з маркетингу «Київстар»: «Головним чинником, що формує карту телеком-ринку України, є відсутність доступу операторів до нових драйверів росту – технологій 3G/LTE. В цих умовах головними інструментами, що дозволять операторам утримувати рентабельність, є більш ефективне управління ціновими моделями і розвиток нових напрямків бізнесу. Найбільший пріоритет отримує якість обслуговування клієнтів. «Київстар» у наступному півріччі 2013 року змінить роботу з обслуговування абонентської бази в напрямку вдосконалення усіх процесів і процедур, а також продовжить розвиток нових перспективних бізнесів – інтернет для домогосподарств, мобільна комерція, мультимедіа».
Ключові показники діяльності
об’єднаного «Київстар» – української бізнес-одиниці VimpelCom Ltd.
Київстар |
2 Q 2013 |
2 Q 2012 |
2Q2013/2Q2012 |
(млн грн) |
|
|
|
Чиста операційна виручка |
3 201 |
3 247 |
-1% |
Загальні операційні витрати |
1 665 |
1616 |
+3% |
EBITDA |
1 536 |
1630 |
-6% |
EBITDA маржа |
48,0% |
50,2% |
-2,2 п.п. |
Капітальні затрати |
383 |
462 |
-17% |
Мобільний зв’язок |
|
|
|
Чиста операційна виручка |
2 936 |
2999 |
-2% |
Абоненти (тис.) |
25 622 |
24122 |
6% |
ARPU (грн) |
36,5 |
40,5 |
-10% |
MOU (хв.) |
486 |
515 |
-6% |
Фіксований зв’язок |
|
|
|
Чиста операційна виручка |
265 |
247 |
7% |
Чиста операційна виручка ШСД |
101 |
65 |
55% |
Абоненти ШСД (тис.) |
693 |
501 |
38% |
ARPU ШСД (грн) |
49,7 |
45,2 |
10% |
Довідка про об’єднаний «Київстар», бізнес-одиницю «Україна» VimpelCom Ltd.
До складу бізнес-одиниці «Україна» VimpelCom Ltd. входять два українських телекомунікаційних оператора – ПрАТ «Київстар» і «Beeline-Україна» (ЗАТ «Українські радіосистеми» і ТОВ «Голден Телеком»). Об’єднана база клієнтів складає понад 25 млн осіб.
«Київстар» – оператор №1 на ринку мобільного зв'язку і мобільного інтернету. Мережа мобільного зв'язку ПрАТ «Київстар» є однією з найкращих у Європі і охоплює всі великі та малі міста України, а також понад 28 тис. сільських населених пунктів, усі основні національні й регіональні траси, більшість морських і річкових узбереж України. «Київстар» надає послуги EDGE/GPRS на всій території свого покриття, а також роумінгові послуги в 195 країнах на 5 континентах, послуги широкосмугового інтернету за технологією FTTB в 138 містах України
Бізнес-одиниця «Україна» VimpelCom Ltd. надає телекомунікаційні послуги під брендами «Київстар», djuice та «Київстар Бізнес».
Місія «Київстар» – покращувати життя, надаючи телекомунікаційні послуги найвищої якості.
За додатковою інформацією звертайтеся: [email protected] www.kyivstar.ua.