Представники компаній Bosch, Trumpf, Йенського університету та Інституту Фраунгофера (Fraunhofer IOT) номіновані на президентську «Премію майбутнього». Номінація підтверджує їх внесок в революційні розробки, які відкривають нові перспективи в промисловості. Завдяки спільним зусиллям партнерів надкороткі лазерні імпульси вперше вирушають з дослідницьких лабораторій у виробництво. Нове обладнання перетворює задуми інженерів в продукцію , виробництво якої раніше було неможливо. Однак для цього потрібно вміти впоратися з міццю лазера і застосувати його у своїх цілях, як це робить Bosch.
Берлін, Мюнхен. Успіх компаній Bosch, Trumpf і Йенского університету
У середу адміністрація президента Німеччини в Мюнхені оголосила, що застосування надкоротких лазерних імпульсів, що відкривають нові перспективи в серійному виробництві, принесло розробникам номінацію на «Премію майбутнього». Концентрована енергія лазерних імпульсів дозволяє обробляти будь-які матеріали з високою швидкістю, точністю і економічністю, при цьому в промислових масштабах.
Теоретичні дослідження, що передують створенню нових продуктів
Теоретичні дослідження і розробки проводилися в Німеччині. Виробництво і робочі місця були організовані тут же. Це означає, що Німеччина також отримує економічну вигоду. Виробнича технологія робить можливим появу великої кількості нових продуктів, і їх поліпшені характеристики вже приносять користь багатьом людям . До них відносяться двигуни і системи обігріву з більш низьким рівнем викидів і підвищеною паливною ефективністю. Крім того, нова технологія дозволяє знизити знос поверхонь і поліпшити переносимість медичних імплантатів: звужені артерії тепер можуть довше залишатися розкритими. Смартфони також вдосконалені. Використовуване для екранів і камер скло настільки тонке і стійке до пошкоджень, що лазери є практично єдиним інструментом для різання.
Премія
«Премія майбутнього» - нагорода за інновації та передові технології, яка присуджується за виняткові наукові досягнення з високим економічним потенціалом і вручається президентом ФРН. «Саме це поєднання визначає високий рівень інновацій у нашій країні , і служить запорукою процвітання і благополуччя», - говорить президент Німеччини Йоахім Гаук. Почесна премія щорічно присуджується з 1997 року і є вищою нагородою Німеччини в цій галузі. Журі формується з незалежних експертів у сфері науки та бізнесу. Лауреат «Премії майбутнього» буде оголошений 4 грудня.
Застосування в Bosch
Застосування нової технології в Bosch включає в себе свердління ультратонких форсунок в інжекторах прямого вприскування, які, крім іншого, сприяють зниженню витрати палива бензиновими двигунами до 20% і відповідають строгим нормам викиду забруднюючих речовин. Отвори для уприскування, виконані таким способом, забезпечують більш точний розподіл палива і дозволяють пристосувати його до форми камери згоряння. Цього неможливо було досягти з використанням існуючих виробничих процесів та інструментів. У двигунах із середнім, малим і дуже малим робочим об'ємом циліндрів розподіл палива тепер стає ще ефективнішим. В результаті - знижується витрата палива і рівень викидів в двигунах з прямим уприскуванням, що встановлюються на автомобілях будь-якого класу. В даний час, 14 моделей двигунів і дев'ять замовників використовують просвердлені лазером інжектори. Це означає використання приблизно в двох мільйонах автомобілів. У майбутньому їх стане ще більше.
Ще одним прикладом слугує чутливий елемент кисневого датчика LSU - ADV. Лазер дозволяє виготовляти чутливі елементи, кожен зі своєю особливою структурою. Це подвоює точність вимірювання. Крім того, це скорочує час прогріву датчика після запалювання двигуна з 20 до 3 секунд. У результаті значно знижений рівень викидів, особливо після холодних запусків, які збільшують викид вихлопних газів. Лазер також використовується при виготовленні інжекторів дизельних двигунів Bosch. А використання цієї технології тривимірної мікрообробки при виробництві працює на рідкому паливі опалювального котла Buderus Logano plus 145 допомогло створити абсолютно новий інжектор, який забезпечує надтонке розпилення палива. Завдяки цьому параметри згоряння рідкого палива і газу зближуються, згорання відбувається майже безшумно, а витрата мазуту знижується на 15 %. Bosch продовжує дослідження для створення інших продуктів з новими та поліпшеними характеристиками з використанням даної технології. В даний час ще навіть не окреслена область всіх можливих застосувань.
Відмінні перспективи для Bosch та інших учасників ринку
До кінця 2013 року Bosch поставить своїм замовникам близько 30 мільйонів одиниць продукції, виготовлених із застосуванням нової технології, і це число буде тільки рости. Технологія використовується на виробничих підприємствах Bosch в Чарльстоні (США, штат Південна Кароліна) і Бурсі (Туреччина). Основне виробництво Bosch знаходиться в Бамберзі (Німеччина).